źródło: http://czaplicka.eu/regulamin-konkurs-facebook/
Regulamin konkursu na Facebooku – co się powinno w nim znaleźć?
Postanowienia ogólne
- kto: organizator oraz koordynator (jeśli np. w Twoim imieniu robi to agencja)
- gdzie: kraj
- po co: cel konkursu
- za co: kto płaci za nagrody
- kiedy: harmonogram
- jak: na podstawie regulaminu lub innego dokumentu określającego zasady zabawy
Zasady i przebieg konkursu oraz wyłaniania zwycięzców
- kto może być uczestnikiem (np. osoby pełnoletnie, które polubią fanpage itd.)
- wykluczenie (np. członkowie rodzin organizatorów itd.)
- ile zgłoszeń można przesłać, czy można zwiększyć swoje szanse w jakiś sposób
- co trzeba zrobić
- czego nie można robić – zaznacz jak można zostać zdyskwalifikowanym
- kto wygrywa
- jak osoby, które wygrały dowiedzą się o wygranej
- w jaki sposób otrzymają nagrody i jakie warunki muszą spełnić, żeby je otrzymać
Nagrody
- lista nagród oraz ich wartość z przypisaniem do konkretnego miejsca (np. dla osoby, która wygra nagroda x, dla drugiego miejsca nagroda y…)
- brak możliwości wymiany nagrody na równowartość pieniężną
- brak możliwości przenoszenia nagrody na kogoś innego
- zapis, że uczestnik konkursu odpowiada za dostarczenie stosownych danych (np. adres do wysyłki)
Reklamacje
- harmonogram (do kiedy można zgłaszać)
- jak można zgłaszać
- dokąd kierować reklamacje
- co powinno być w reklamacji
- inne ważne informacje
Postanowienia końcowe
- obowiązek akceptacji regulaminu, jeśli uczestnik chce wziąć udział w zabawie
- kwestia praw autorskich i naruszania innych praw
- w kwestiach nieuregulowanych tym regulaminem zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego
Regulamin konkursu na Facebooku jest niezmiernie ważny! Staraj się pisać tak, żeby przeciętna osoba była go w stanie zrozumieć (unikaj żargonu prawniczego i zbyt dużo odniesień technicznych).