dostępne shortkody dla wtyczki Display Posts Shortcode

przykład:

https://github.com/billerickson/display-posts-shortcode/blob/master/README.md#display-posts-shortcode

Display Posts Shortcode

Contributors: billerickson
Donate link: https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_s-xclick&hosted_button_id=MQKRBRFVRUV8C
Tags: shortcode, pages, posts, page, query, display, list
Requires at least: 3.0
Tested up to: 4.6.0
Stable tag: 2.7.0

Display a listing of posts using the

shortcode

Description

The Display Posts Shortcode was written to allow users to easily display listings of posts without knowing PHP or editing template files.

Add the shortcode in a post or page, and use the arguments to query based on tag, category, post type, and many other possibilities. You can also customize the output with parameters like: include_date, include_excerpt, and image_size.

Installation

  1. Upload display-posts-shortcode to the /wp-content/plugins/ directory.
  2. Activate the plugin through the Plugins menu in WordPress.
  3. Add the shortcode to a post or page.

Parameters

author
Specify the post author
Default: empty
Example:

category
Specify the category slug, or comma separated list of category slugs
Default: empty
Example:

category_display
Specify ‚true’ to display the categories the current post is in. Specify a taxonomy slug (e.g., ‚post_tag’) to list a different taxonomy
Default: empty
Example:

category_label
If using category_display, specify the label that appears before the list of categories.
Default: „Posted in: ”
Example:

content_class
Specify the class name used for the post content
Default: content
Example:

  • Lektury nt marketingu

    „How brands grow by byron sharp

  • WordPress usunięcie ładowenego skryptu – dequeue script

    Przykład:
    szablon ładował skrypt:

    wp_register_script( 'canvasloader', 'http://heartcode-canvasloader.googlecode.com/files/heartcode-canvasloader-min-0.9.1.js',array('jquery'),null,true);
    wp_enqueue_script( 'canvasloader' );
    

     

    w pliku functions.php

    Usunęłam ładowanie skryptu w moim szablonie dodając z functions.php:

    function wpdocs_dequeue_script() {
        wp_dequeue_script( 'canvasloader' );
    }
    add_action( 'wp_dequeue_script', 'wpdocs_dequeue_script', 1000);
    

     

  • Kod śledzenia Google analytics dla 2 domen
    
    
      (function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){
      (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),
      m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)
      })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga');
    ga('create', 'UA-64423717-1', 'auto');
    ga('create', 'UA-102299695-1', 'auto', 'myTracker');
    ga('send', 'pageview');
    ga('myTracker.send', 'pageview');
    	
    
  • fajne szkolenia do obczajenia

    http://kdkinfo.pl/kalendarz-szkolen/ – excel w marketingu, ustalanie cen, pivot

    codilla

    https://sprawnymarketing.pl/szkolenia/strategia-marketingowa/

  • pomysł na usługę

    szkolenia dla firm z działań content marktingowych i optymalizacyjnych

  • Keyword research genmed- długi ogon
    wniosek o ustalenie ojcostwa – 140
    jak ustalić ojcostwo na podstawie grupy krwi – 30
    na czym polega badanie dna – 30
    zaprzeczenie ojcostwa – 1600
    pozew o zaprzeczenie ojcostwa – 320
    pozew o zaprzeczenie ojcostwa przez matkę – 20
    zrzeczenie się ojcostwa – 90
    pozew o ustalenie ojcostwa – 390
    wniosek o zaprzeczenie ojcostwa – 170
    wniosek o ustalenie ojcostwa – 140
    jak sprawdzić ojcostwo – 90
    uznanie ojcostwa – 1000
    zaprzeczenie ojcostwa przez prokuratora – 90
    zaprzeczenie ojcostwa po rozwodzie – 50
    grupa krwi dziecka a ojcostwo – 210
    zaprzeczenie ojcostwa przez matkę – 70
    zaprzeczenie ojcostwa po uznaniu dziecka – 70
    poradnia genetyczna – 880
    analiza dna – 110
    na czym polegają badania genetyczne – 110
    ile kosztuje badanie dna – 590
    badania genetyczne w ciąży – 720
    koszt badania dna – 260
    badania genetyczne płodu – 320
    jak sprawdzić ojcostwo – 90
    co to są badania genetyczne – 20
    ile kosztuje test na ojcostwo w aptece – 90
    testy dna w aptece – 90
    test na ojcostwo w ciąży cena – 90
    na czym polegają badania genetyczne – 110
    grupa krwi a ojcostwo – 50
    badanie dna pochodzenie – 320
    badania genetyczne po poronieniach – 170
    jak zrobić badania dna na ojcostwo – 40
    test na ojcostwo forum – 70
    test dna na ojcostwo w aptece – 40
    gdzie można zrobić prenatalne badania genetyczne – 20
    ustalenie ojcostwa w ciąży -40
    test dna pochodzenie – 40
    badanie ojcostwa w ciąży – 40
    badanie dna dziecka – 30
    jak udowodnić ojcostwo – 20
    gdzie można zrobić test na ojcostwo – 30
    gdzie zrobić test na ojcostwo – 20
    jak zrobić test na ojcostwo – 70
    jak potwierdzić ojcostwo – 10
    badania genetyczne płodu – 320
    pozew o alimenty na dziecko – 140
    ustalenie ojcostwa termin – 70
    sprawa o zaprzeczenie ojcostwa – 50
  • usunięcie ładowania css na wybranych podstronach wordpress

    https://wordpress.stackexchange.com/questions/217881/remove-css-styles-from-specific-page

     

    I need to remove all theme (both child and parent) css styles from a singular page using functions.php in a child theme. Here’s what I’m currently adding to the child’s functions.php

    // import parent and child theme css
    function theme_enqueue_styles() {
    wp_enqueue_style('parent-style', get_template_directory_uri() . '/style.css');
    wp_enqueue_style('child-style', get_stylesheet_directory_uri() . '/style.css', array($parent_style));}
    
    // remove the parent & style css
    function PREFIX_remove_scripts() {
    wp_dequeue_style( 'parent-style' );
    wp_dequeue_style( 'child-style' );
    wp_dequeue_style( 'parent-style-css' );
    wp_deregister_style( 'parent-style' );
    wp_deregister_style( 'child-style' );
    wp_deregister_style( 'parent-style-css' );

    I want to apply this PREFIX_remove_scripts function to only one page on the site. How can I best accomplish this? Or is there another suitable way? Many thanks in advance!

     

    reply:

    You can use conditional tags to target the specific page you need to remove the styles on. You can use is_page() to target a page page (as opposed to another post type) and pass a page ID, slug, title, or no argument to target any page.

    function wpse_217881_remove_scripts() {
    
        // Check for the page you want to target
        if ( is_page( 'About Me And Joe' ) ) {
    
            // Remove Styles
            wp_dequeue_style( 'parent-style' );
            wp_dequeue_style( 'child-style' );
            wp_dequeue_style( 'parent-style-css' );
            wp_deregister_style( 'parent-style' );
            wp_deregister_style( 'child-style' );
            wp_deregister_style( 'parent-style-css' );
        }
    }

    I’m assuming you already are, but to be explicit, you should be calling the function that dequeue/deregisters the styles from an action hook – in this instance wp_enqueue_scripts.

    From the wp_enqueue_scripts docs:

    Despite the name, it is used for enqueuing both scripts and styles

    add_action( 'wp_enqueue_scripts', 'wpse_217881_remove_scripts' );
    
    // Optionaly add a priority if needed i.e:
    // add_action( 'wp_enqueue_scripts', 'wpse_217881_remove_scripts', 20 );
    shareimprove this answer
  • darmowa captcha dla prestashop

    https://www.prestashop.com/forums/topic/442633-add-recaptcha-to-prestashop-version-16014-for-free/

    Hey guys,

     

    It took me a while to figure out a FREE way to easily Add Google reCAPTCHA to PS v1.6.0.14 as most of the posts in the forums are quite outdated. Most are now PAID solutions.

    Therefore I have decided to start this thread to assist anyone else looking for a quick FREE solution.

     

    Step 1) Setup your Google reCAPTCHA Account @ https://www.google.c…ntro/index.html

     

    Step 2) Download „EICAPTCHA-MASTER.ZIP” below. To install you will need to do this manually by uploading the ZIP file to your MODULES folder, Extracting it and Renaming it to EICAPTCHA. Bit of a pain I know.

     

    Step 3) Configure your EICAPTCHA Module and enter your PUBLIC KEY and SECRET KEY, SAVE

     

    Step 4) Make a Copy of your „contact-form.tpl” file at „/Themes/YourTheme/contact.tpl”

     

    Step 5) Open „contact.tpl” and find:

    style="text-align:right;" class="submit"> type="submit" name="submitMessage" id="submitMessage" class="button btn btn-default button-medium">{l s='Send'} class="icon-chevron-right right">

    For me it was on Line 141

     

    Directly above this div place the following code:

    {if $captcha}
    <p>
     src='https://www.google.com/recaptcha/api.js'>
    
    class="g-recaptcha" data-sitekey="YOUR_PUBLIC_KEY">
    </p> {/if}

    NOTE: Be sure to replace „YOUR_PUBLIC_KEY” with your Google Public Key

     

    Step 6: Save „contact-form.tpl” and upload it to your „theme/yourtheme/” folder via your FTP Program

     

    Final Step: Refresh your browser and test your RECAPTCHA

     

  • Jak przyspieszyć stronę przez htaccess

    https://blog.lh.pl/jak-przyspieszyc-strone-za-pomoca-htaccess/

     

    Jak przyspieszyć stronę za pomocą .htaccess

    Istnieje wiele sposobów na przyśpieszenie strony internetowej, ale czy wiedziałeś, że możesz to zrobić także za pomocą jednego pliku? Dzięki .htaccess możesz zdefiniować zasady po stronie serwera i znacznie zoptymalizować stronę pod kątem szybkości działania.

    Do przyspieszenia strony internetowej wybieramy odpowiedni hosting, rozważnie dostosowujemy szablon, a także instalujemy często wtyczki np. do cache’owania naszej witryny. Wiele osób zapomina jednak o prostym pliku .htaccess. Znajduje się on w głównym katalogu ze stroną i pozwala dostosować ustawienia związane z działaniem serwera. Dzięki niemu możemy lepiej zoptymalizować naszą stronę pod kątem wydajności.

    Czym jest plik .htaccess?

    Potęga pliku .htaccess jest bardzo duża i pozwala on dostosować wiele funkcji. Umożliwia on m.in. tworzenie przekierowań czy zarządzanie przyjaznymi linkami (tzw. przepisywanie adresów URL), a także blokowanie dostępu do strony z poszczególnych adresów IP oraz ochronę folderów hasłem. Na potrzeby tego poradnika musisz po prostu wiedzieć, że plik ten pozwala kontrolować ustawienia w obrębie całego serwera lub konkretnego katalogu, w którym plik .htaccess się znajduje.

    To, co nas interesuje najbardziej, to opcje związane z szybkością działania strony. W pliku .htaccess możesz dostosować funkcje związane z pamięcią podręczna czy kompresją strony. Dzięki temu będzie się ona szybciej ładować u osoby odwiedzającej.

    Włącz kompresję przez mod_deflate lub mod_gzip

    Komunikacja między przeglądarką internetową użytkownika a twoim serwerem ze stroną internetową polega na prostej zasadzie. Gdy ktoś wchodzi na twoją stronę, to najpierw przeglądarka wysyła zapytanie do serwera, a następnie serwer na to zapytanie odpowiada, wysyłając zawartość strony.

    Oczywistym faktem jest, że im mniej danych serwer ma do przesłania tym szybciej strona się załaduje osobie odwiedzającej. Dzięki funkcji kompresji G-Zip możesz znacznie zmniejszyć ilość zapytań do swojej strony i przyspieszyć jej przekazywanie z serwera do przeglądarek internetowych. A aktywować tę funkcję możesz właśnie w pliku .htaccess za pomocą poniższego kodu:

    <ifModule mod_deflate.c>
      AddOutputFilterByType DEFLATE text/html text/xml text/css text/plain
      AddOutputFilterByType DEFLATE text/javascript application/javascript application/x-javascript application/json
    </ifModule>

    Jeśli mod_deflate nie jest dostępny na serwerze, można skorzystać z mod_gzip, który daje podobne efekty:

    <ifModule mod_gzip.c>
    mod_gzip_on Yes
    mod_gzip_dechunk Yes
    mod_gzip_item_include file .(html?|txt|css|js|php|pl)$
    mod_gzip_item_include handler ^cgi-script$
    mod_gzip_item_include mime ^text/.*
    mod_gzip_item_include mime ^application/x-javascript.*
    mod_gzip_item_exclude mime ^image/.*
    mod_gzip_item_exclude rspheader ^Content-Encoding:.*gzip.*
    </ifModule>

    Po wklejeniu tego fragmentu do pliku .htaccess funkcja kompresji G-Zip zostanie aktywowana. Od teraz twoja strona powinna uruchamiać się szybciej. Możesz też sprawdzić, czy kompresja G-Zip na pewno działa. Wystarczy wejść na stronę sprawdzania kompresji G-Zip i wpisać tam swój adres strony. Wyświetlone zostanie podsumowanie, które informuje, ile wynosi rozmiar strony w formie nieskompresowanej i ile w formie skompresowanej. Jasno widać, że dzięki kompresji G-Zip waga danych do przesłania zmniejsza się nawet o 70-80%.

    Włącz mod_expires i dostosuj trwałość cache

    Z pewnością nieraz spotkałeś się z terminem cache, czyli pamięci podręcznej. Na szybko możemy wyróżnić dwa rodzaje pamięci podręcznej – po stronie serwera oraz po stronie klienta.

    Cache po stronie serwera działa w ten sposób, że na twoim serwerze przygotowywana jest gotowa wersja strony z najbardziej optymalnymi danymi do wysłania. Taki rodzaj pamięci podręcznej zarządzany jest zazwyczaj przez wtyczki np. do WordPressa. Dzięki temu serwer „ma mniej roboty” podczas generowania strony.

    Drugim rodzajem cache jest ten po stronie klienta, czyli po stronie przeglądarki internetowej. Gdy ktoś odwiedzi twoją stronę, to niezmienna część witryny (np. grafiki, style CSS) mogą zostać zapamiętane bezpośrednio w urządzeniu osoby odwiedzającej. Dzięki temu po kolejnym wejściu na stronę większość danych zostanie załadowana z jego komputera / smartfona, co jest znacznie szybsze. Cache po stronie klienta możesz dostosować właśnie za pomocą pliku .htaccess. Dzięki regułom Expire (czasu trwałości danego elementu) możesz informować przeglądarkę, po jakim czasie ma prosić o nowe pliki ze serwera. Odpowiada za to poniższy kod.

    <ifModule mod_mime.c>
      AddType application/x-font-ttf ttc ttf
      AddType application/font-woff woff
      AddType application/font-woff2 woff2
      AddType application/vnd.ms-fontobject eot
    </ifModule> <ifModule mod_expires.c>  ExpiresActive On  ExpiresDefault "access plus 5 seconds"  ExpiresByType image/x-icon "access plus 2592000 seconds"  ExpiresByType image/jpeg "access plus 2592000 seconds"  ExpiresByType image/png "access plus 2592000 seconds"  ExpiresByType image/gif "access plus 2592000 seconds"  ExpiresByType application/x-shockwave-flash "access plus 2592000 seconds"  ExpiresByType text/css "access plus 604800 seconds"  ExpiresByType text/javascript "access plus 216000 seconds"  ExpiresByType application/javascript "access plus 216000 seconds"  ExpiresByType application/x-javascript "access plus 216000 seconds"  ExpiresByType text/html "access plus 600 seconds"  ExpiresByType application/xhtml+xml "access plus 600 seconds" ExpiresByType application/x-font-ttf "access plus 216000 seconds"
    ExpiresByType application/font-woff "access plus 216000 seconds"
    ExpiresByType application/x-font-woff "access plus 216000 seconds"
    ExpiresByType font/woff "access plus 216000 seconds"
    ExpiresByType application/font-woff2 "access plus 216000 seconds" </ifModule>

    Powyższy kod ustawia czas ważności poszczególnych typów plików – obrazów JPG, PNG, GIF, skryptów JavaScript, a także stylów CSS. Gdy ktoś załaduje twoją stronę, to pliki tego typu zostaną zapamiętane w przeglądarce osoby odwiedzającej na wskazany okres czasu. Gdy ktoś ponownie wejdzie na twoją stronę, to pliki te nie będą ponownie pobierane z serwera. Zamiast tego załadują się z dysku osoby odwiedzającej. Dyrektywy te wprowadzają także obsługę niestandardowych czcionek, które możemy mieć na stronie i sprawia, że one również będą odczytywane z pamięci lokalnej podczas kolejnych wizyt.

    Proces ten będzie się powtarzać przez wskazany okres czasu. Znacznie przyspiesza to przeglądanie strony, a zwłaszcza sklepów internetowych, na które użytkownicy często powracają. Raz załadowane zdjęcia produktów będą już potem odczytywane z dysku użytkownika, a więc przeglądanie asortymentu twojego sklepu będzie znacznie szybsze.

    Warto w tym kodzie zwrócić uwagę zwłaszcza na linię odpowiedzialną za treści typu “text/html”. Dodanie tej linii znacznie przyspieszy ponowne otwarcie strony, którą klient już raz odwiedził, jednak w przypadku wprowadzenia jakichkolwiek zmian będą one u odwiedzającego widoczne dopiero po 10 minutach (600 sekundach).

     

    Włącz funkcję Keep-Alive

    Funkcja Keep-Alive pozwala kontrolować sposób przesyłania plików od serwera do klienta (przeglądarki internetowej). Gdy funkcja ta jest wyłączona, a serwer do przesłania ma np. 50 plików do otwarcia strony, to do każdego pliku nawiązywane jest nowe połączenie TCP. Z kolei gdy funkcja ta jest włączona, to wszystkie pliki mogą zostać przesłane bez konieczności każdorazowego odnawiania połączenia TCP.

    Działanie tego mechanizmu można przedstawić na przykładzie zakupów w sklepie. Wyobraź sobie, że idziesz do sklepu i przy kasie prosisz o jeden produkt. Otrzymujesz produkt, ale przypominasz sobie, że chcesz kupić coś jeszcze. Znów prosisz o kolejną rzecz i tak kilka razy. Zakupy wtedy potrwają bardzo długo – mógłbyś jednak je przyspieszyć, gdybyś od razu poprosił o wszystko, co chcesz kupić. I na to właśnie pozwala funkcja Keep-Alive, dzięki której przeglądarka może odebrać więcej plików z serwera za jednym zamachem.

    <ifModule mod_headers.c>
     Header set Connection keep-alive
    </ifModule>

    Dzięki powyższej formule raz nawiązane połączenie z serwerem pozwala przeglądarce poprosić o więcej plików i odebrać je jednocześnie.

    Dostosuj rodzaj cache dla poszczególnych plików (dla rozwiązań typu Varnish i CloudFlare)

    Oprócz czasu, po jakim przeglądarka ma odświeżyć pliki z serwera możesz także ustawić sposób cache’owania poszczególnych typów plików. Dla każdego typu plików (np. CSS, JPG, PHP, JS) możesz ustawić konkretny sposób przechowywania. Pliki mogą być przechowywane jako publiczne, jako prywatne lub w ogóle mogą być nieprzechowywane.

    Ma to dość duże znaczenie podczas korzystania z rozwiązań opartych na serwerach proxy (np. Varnish czy popularny CloudFlare). Strony wykorzystujące np. chmurę CloudFlare działają szybciej, gdyż korzystają z serwerowni rozsianych po całym świecie. W zależności od tego, skąd ktoś próbuje wejść na naszą stronę, CloudFlare udostępni ją z najbliższej lokalizacji. Oczywiście strona w rzeczywistości nadal znajduje się na naszym głównym serwerze np. w LH.pl, jednak CloudFlare udostępnia część strony na podstawie pamięci cache ze swoich serwerów.

    Dzięki poniższym dyrektywom możemy poniekąd określić, jakie typy plików mają być ustawione jako publiczne, a jakie jako prywatne. Pliki publiczne mogą być w pełni cache’owane i przechowywane we współdzielonej pamięci podręcznej na cache-serwerze (np. CloudFlare), natomiast elementy oznaczone jako prywatne będą ignorowane (nie będą przechowywane w pamięci współdzielonej serwera cache).

    Generalnie większość plików możemy cache’ować jako publiczne i jest to domyślny sposób przechowywania danych. Istnieją jednak rodzaje plików, gdzie to zachowanie nie jest wskazane. Przykładem jest chociażby zawartość strony indywidualnie wygenerowana dla danego użytkownika – każdy, kto wejdzie na Facebooka czy Twittera zobaczy dużą część strony w takiej samej formie, jak inni użytkownicy, ale główna zawartość na osi czasu czy w aktualnościach będzie inna dla każdego użytkownika. Takie elementy nie powinny być cache’owane w taki sam sposób, jak np. logo serwisu społecznościowego, które jest wspólne dla wszystkich.

    Dlatego możemy poszczególne typy plików oznaczyć jako publiczne (public), prywatne (private) lub nadać im taki status, aby nie były przechowywane wcale (no-store).

    Przykładowa formuła do pliku .htaccess ustawiająca konkretne reguły:

    <ifModule mod_headers.c>
      <filesMatch "\.(ico|jpe?g|png|gif|swf)$">
        Header set Cache-Control "public"
      </filesMatch>
      <filesMatch "\.(css)$">
        Header set Cache-Control "public"
      </filesMatch>
      <filesMatch "\.(js)$">
        Header set Cache-Control "private"
      </filesMatch>
      <filesMatch "\.(x?html?|php)$">
        Header set Cache-Control "private, must-revalidate"
      </filesMatch>
    </ifModule>

    Na powyższym przykładzie widać, że pliki ICO, JPEG, PNG czy GIF mogą być przechowywane jako pliki publiczne, z kolei pliki JS czy PHP jako prywatne. Jak jednak wspomniałem, ta opcja przyda się przede wszystkim osobom, które korzystają z rozwiązań typu Varnish czy CloudFlare.

    Przetestuj stronę w Google PageSpeed Insight

    Google udostępnia test szybkości Google PageSpeed Insight, który możesz przeprowadzić na swojej stronie. Test ten sprawdza witrynę pod kątem renderowania kodu JavaScript i CSS, szybkości ładowania wszystkich elementów, użycia pamięci podręcznej, optymalizacji obrazów i przestrzegania zasad związanych z kompresją strony i ładowanych w niej ozdobnych dodatków.

    Nie wymaga on od użytkownika wykonywania żadnych zaawansowanych procedur. Wystarczy wpisać swój adres strony i kliknąć przycisk „Analizuj”. Po chwili uzyskasz wyniki, oddzielne dla wersji mobilnej strony i wersji na komputery. W wynikach znajdziesz punktację w skali od 0 do 100, a także sugestie odnośnie tego, co należy zrobić, aby zwiększyć swój wynik. Im wyższy wynik, tym strona szybciej się otwiera i zwiększa się jej pozycja w wynikach wyszukiwania Google.

    Powyższe porady związane z plikiem .htaccess są w stanie zwiększyć waszą ocenę o kilkanaście punktów, a czasem nawet o kilkadziesiąt. Zachęcamy do sprawdzenia strony przed wprowadzeniem zmian oraz po dokonaniu optymalizacji pliku .htaccess. Koniecznie podzielcie się z nami swoimi wynikami „przed” i „po”.

  • pomiar lojalności klientów

    http://marketing.org.pl/archiwum/index.php/go=2/act=2/aid=m44854948e074d

    Zrozumieć i zmierzyć lojalność
    Dariusz Grądek

    Kluczem do uzyskania lojalności marketingowej klientów jest rzetelne przeprowadzenie pomiarów satysfakcji pozwalających na właściwe zidentyfikowanie ich potrzeb i zaoferowanie optymalnego połączenia korzyści natury finansowej i niefinansowej.

    Właściwe celowanie w potrzeby konsumentów stanowi fundamentalny warunek lojalności. Sądzi się na ogół, że klienci podejmują racjonalne decyzje w sposób przemyślany, czyli że świadomie analizują obiektywną i względną wartość produktu. Konsumenci w swoim zachowaniu rzeczywiście czasami kierują się racjonalnym myśleniem, ale wcale nie zawsze w taki sposób podejmują decyzje1. W rzeczywistości niektóre z tych samych badań, które pierwotnie potwierdzały wagę myślenia racjonalnego, obecnie pokazują, że w ten sposób podejmuje się decyzję raczej wyjątkowo. Ludzie przy zakupie bardzo często kierują się emocjami, sytuacją w danej chwili, otoczeniem, samopoczuciem.

    Pomiar lojalności w firmie powinien odbywać się z wykorzystaniem mierników zrozumiałych dla całości zarządu i pracowników. Trzeba przy tym posługiwać się językiem zrozumiałym i jednoznacznym dla wszystkich. Poniżej kilka metod badania i mierzenia satysfakcji klienta:

    WYWIADY

    • Wywiady osobiste (wywiady osobiste przeprowadzane są na ulicy, we własnej placówce dystrybucyjnej lub w siedzibie klienta.).
    • Wywiad pogłębiony
    • Grupy tematyczne (z wykorzystaniem: – technik apercepcji, które opierają się na założeniu, że ludziom łatwiej wyrazić swoje odczucia za pomocą obrazków i że robią to  dokładniej niż za pomocą słów.  – porównań kreatywnych, podobnych do technik apercepcji; wyposażają firmy, marki i produkty w osobowości poprzez kojarzenie z łatwo rozpoznawalnymi ludźmi bądź przedmiotami. – psychodramy (co polega na odgrywaniu ról lub sytuacji ze świata fantazji; wymaga od respondentów wyobrażenia sobie, że są produktami).
    • Wywiad telefoniczny
    • Kwestionariusze do samodzielnego wypełniania

    RFM

    System RFM, jako wskaźnik badania lojalności, opiera się na analizie historii zakupowej klienta. Zakłada on, że klienci, którzy kupują towar częściej i za wyższe pieniądze, są dla nas bardziej atrakcyjni. Sprowadza się to do: Recency – kiedy klient dokonał u nas ostatnio zakupu Frequency – jak często dokonuje zakupów Money – ile wydaje pieniędzy

    W odniesieniu do zmiennej R niektórzy proponują następującą skalę punktową:

    • w ostatnim kwartale – 24 pkt
    • w ostatnim pół roku – 12 pkt
    • do 9 miesięcy wstecz – 6 pkt
    • nie dalej niż rok – 3 pkt.

    Druga zmienna F liczona jest poprzez pomnożenie liczby zakupów dokonanych w ostatnim roku przez 4 (4 pkt za każdą transakcje). Zmienna M obliczana jest jako 10 proc. od wartości każdej transakcji. Maksymalny pułap punktowy wynosi 9, aby uniknąć zniekształcenia w przypadku kiedy jeden z zakupów byłby wyjątkowo duży. Im krótszy czas upłynął od ostatnich zakupów, im częściej dokonywane są zakupy i im więcej wydawanych jest pieniędzy na nasz zakup, tym więcej otrzymujemy punktów.

    METODA LTV

    Metoda LTV (life time value) – jest to przewidywana suma wydatków klienta, będących dla firmy przychodami, odniesiona do kosztów wytworzenia produktu i kosztów związanych z pełną obsługą klienta. LTV stanowi odejście od klasycznie liczonej stopy zwrotu inwestycji (ROI), uzyskanej z danych działań marketingowych i zauważenie jego skumulowanej w czasie wartości zakupów. Są różne sposoby kalkulowania wartości klienta w czasie. Najpopularniejsza jest procedura dwuetapowa: sprawdzenie historii analizowanego klienta oraz dokonanie ekstrapolacji jego dotychczasowych zachowań i prognoza przyszłego postępowania. Głównym miernikiem jest częstotliwość zakupów, wielkość jednorazowego zamówienia, suma, jaką klient wydaje na daną kategorię produktu, prognozowany czas, w jakim klient będzie odnawiał zakup produktu w przyszłości.

    Dla nabywców nowych ekstrapoluje się dane klientów o podobnej charakterystyce. Mimo pewnych ułomności tej formuły, a zwłaszcza przyjmowania założeń, które mogą okazać się błędne (ekstrapolacja zachowań), ma ona istotne znaczenie dla firmy. Dokonana segmentacja pozwala wyłonić trzy grupy nabywców:

    • klienci opłacalni dziś i w przyszłości,
    • klienci nieopłacalni dziś, ale opłacalni w przyszłości,
    • klienci nieopłacalni ani dziś, ani w przyszłości.

    Wpływ poszczególnych faz życia klienta na zyski firmy można zobrazować za pomocą cyklu zysku (profit cycle). W okresie od rozpoczęcia do zakończenia związku wyróżniono trzy grupy klientów: nowi, zatrzymani i utraceni. Każdy klient, kupujący produkty po raz pierwszy, jest nowy. Jeśli decyduje się kontynuować zakupy i staje się wielokrotnym nabywcą, przechodzi do grupy klientów zatrzymanych. Jeśli przestaje kupować produkty danej firmy, tworzy grupę klientów utraconych. Zysk tworzony przez klientów nowych i zatrzymanych składa się na całkowitą rentowność danej marki w określonym czasie. Zatrzymani klienci tworzą większość zysku firmy. Zysk potencjalny natomiast jest reprezentowany przez klientów utraconych i określa się go jako zysk możliwy do osiągnięcia (profit opportunity). Cykl zysku w różnych firmach kształtuje się odmiennie – wpływają na to m.in. branża oraz dojrzałość marki.

    POC

    Macierz możliwego do osiągnięcia zysku (profit opportunity cycle) jest kolejnym narzędziem pomocnym w zrozumieniu wpływu różnych grup klientów na rentowność firmy. Pokazuje ona precyzyjnie, które grupy klientów i w jakim stopniu przyczyniają się do wzrostu lub spadku obrotów firmy. Zaletą macierzy jest fakt, że w sposób oczywisty udowadnia, iż rzadko występuje tylko jednokierunkowa relacja między nowymi klientami a wzrostem obrotów i w konsekwencji zysków. Jeśli w grupie pozyskanych klientów będą dominować nabywcy mało opłacalni, to zysk może wzrosnąć w niewielkim stopniu, nawet jeśli przybędzie ich znaczna liczba. Z kolei niewielka utrata klientów z grupy wysoko opłacalnych może w istotny sposób zaważyć na rentowności przedsiębiorstwa.

    CPPA

    Customer product profitability analysis, czyli analiza opłacalności klient – produkt, to kolejne użyteczne narzędzie. Analizując sytuację, przedsiębiorstwo może podjąć następujące decyzje: podnieść cenę mniej dochodowych produktów lub wycofać je z rynku czy też podjąć działania, które doprowadziłyby do sprzedaży produktów dochodowych klientom nieprzynoszącym firmie zysku. Jeśli niedochodowi klienci podejmą decyzję odejścia, będzie to korzystne dla przedsiębiorstwa, pozytywny efekt odniosą też działania zachęcające klientów do przejścia do konkurencji

    WSKAŹNIK SATYSFAKCJI, LOJALNOŚCI I UTRATY KLIENTÓW

    Na potrzeby firmy w celu poprawy jakości obsługi, oceny zadowolenia klienta z naszych produktów obliczamy wskaźnik satysfakcji:

    • Wskaźnik satysfakcji klientów – suma punktów przyznana przez klientów w poszczególnych kategoriach/ liczba kategorii.
    • Poszerzony wskaźnik satysfakcji klientów – suma punktów przyznana przez klientów w poszczególnych kategoriach x odpowiednia waga/liczba kategorii. Jest to pojedynczy miernik, zwykle wyrażony jako procent, reprezentujący ogólny poziom zadowolenia klienta2. Przy badaniu satysfakcji wykorzystując ten wskaźnik należy wcześniej ustalić  zadowalający nas poziom satysfakcji i do niego dążyć. Można przy obliczaniu tego wskaźnika posłużyć się 10-punktową skalą. Kolejno określa się badane cechy, którym przydzielane są punkty od 1 do 10. Poszczególnym cechom przydzielane są odpowiednie wagi uzależnione od ważności danej cechy.

    Kolejny miernik to wskaźnik utrzymania klientów3.

    • Wskaźnik utrzymania klientów (liczba klientów powtarzających zakup w danym okresie/liczba klientów dokonujących zakupu w poprzednim okresie) x100. Wskaźnik ten służy do pomiaru działań mających służyć odpowiedzi na pytanie, czy klienci dokonują u nas dalej zakupów czy ich tracimy? Może się okazać, że nasza baza klientów ciągle rośnie, ale tylko za sprawą nowych klientów, których pozyskanie jest stosunkowo drogie. Czy w takim wypadku budowanie lojalności ma sens? Czy jak zaczniemy budować lojalność, to procent utraconych klientów zacznie spadać? Jest to pytanie, na które uzyskanie jednoznacznej odpowiedzi będzie trudne. Następny, który możemy wykorzystać do badania lojalności, jest wskaźnik lojalności klientów4. Funkcjonuje on jako formuła podstawowa i jak wskaźnik wzmocniony.

    Standardowy wskaźnik badania lojalności

    – (liczba klientów deklarujących bezwarunkową chęć zakupu+liczba klientów deklarujących warunkową chęć zakupu/liczba badanych klientów) x100 proc. Wzmocniony wskaźnik badania lojalności

    – (liczba klientów deklarujących bezwarunkową chęć zakupu/liczba badanych klientów) x100 proc. Warunkowo oznacza, że klienci są skłonni wybrać naszą ofertę, jeżeli oferta konkurencji jest porównywalna. Bezwarunkowo znaczy, że wybiorą naszą ofertę mimo pewnych niedogodności. Wartość tego wskaźnika przyjmuje wartość od nieco powyżej 0 do 100 proc.

    Do dyspozycji mamy również wskaźnik utraty klientów. Wskaźnik utraty klientów – liczba klientów, którzy zrezygnowali z naszych usług/(liczba klientów na początku okresu + liczba klientów na końcu badanego okresu)/2.

    MACIERZ LOJALNOŚCI

    Przy ocenie lojalności i próbie jej zdefiniowania w konkretnym przypadku należy dokonać segmentacji naszych klientów. Do tego celu można wykorzystać macierz lojalności.

    Macierz pokazuje nam, jak można podzielić klientów, analizując dwie zmienne, czyli zyskowność i lojalność. Można odnieść wrażenie, że najlepsi są dla naszej firmy tzw. prawdziwi przyjaciele, ale można się zastanowić, czy prawdziwy przyjaciel nie może być „skorupiakiem”. Prawdziwy przyjaciel jest lojalny, ale może dokonywać zakupów za niewielką kwotę. Czy natomiast „motyl” nie może być najbardziej zyskowny? Może być naszym klientem krótko, ale może wygenerować taki zysk, jak np. prawdziwy przyjaciel w dłuższym horyzoncie czasu.

    LOJALNOŚĆ NIE ZA WSZELKĄ CENĘ

    Czy należy zatem dążyć do lojalności klientów za wszelką cenę? Firmy często sądzą, że najwięksi nabywcy przynoszą największe zyski, a najmniejsi najmniejsze. Jednak należy wziąć pod uwagę, że najwięksi nabywcy otrzymują zazwyczaj największe upusty i wymagają najwięcej uwagi. Istnieją pewne dowody, że wskaźnik rentowności inwestycji jest częstokroć wyższy w przypadku średnich, a nie największych klientów. Aby zweryfikować słuszność podejmowanych wobec klienta działań, przedsiębiorstwo powinno znaleźć

    sposób zbadania opłacalności każdego nabywcy. Analiza rentowności różnych grup klientów pokazuje, że nie każdy klient wart jest zainteresowania i ponoszenia nakładów w celu utrzymywania współpracy i pozyskania jego lojalności. Każda firma powinna mieć swoją strategię i zaplanowane działania w krótkim okresie i w horyzoncie długoterminowym. Powinna wiedzieć, co dla jej klienta jest najważniejsze: cena, produkt, cała organizacja, z którą klient ma kontakt, a może aktualnie panująca moda.

    Dariusz Grądek specjalizuje się w mierzeniu efektywności wydatków marketingowych. kontakt: dariusz.gradek@veracomp.pl

    LITERATURA:

    Gerald Zaltman, „Jak myślą klienci, Podróż wgłąb umysłu rynku”, Poznań 2003 Nigel Hill, Jim Alexander,

    „Pomiar satysfakcji i lojalności klientów”, Kraków 2003 Robert Kozielski, „Wskaźniki marketingowe”, Kraków 2004

    W. Reinartz and V. Kamar, The Mismanagement of Customer Loyalty, Harvard Business Review nr 1407, NY lipiec 2002

    PRZYPISY:

    1. Gerald Zaltman, Forum, „Jak myślą klienci, Podróż wgłąb umysłu rynku”, Poznań 2003
    2. Nigel Hill, Jim Alexander, „Pomiar satysfakcji i lojalności klientów”, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003
    3. Robert Kozielski, „Wskaźniki marketingowe”, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004
    4. Robert Kozielski, „Wskaźniki marketingowe”, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004
    5. W. Reinartz and V. Kamar, „The Mismanagement of Customer Loyalty”, Harvard Business Review nr 1407, lipiec 2002

     

date_format
Specify the date format used when include_date is true. See Formatting Date and Time on the Codex for more information.
Default: ‚(n/j/Y)’
Example:

date
Specify a date to query for posts published that date. More info on Date Queries
Default: empty
Example:

date_column
Specify which date column to use for all date queries. More info on Date Queries
Default: post_date
Example:

date_compare
Specify the comparison operator used for all date queries. More info on Date Queries
Default: =
Example:

date_query_before
Specify the before argument for a date query. More info on Date Queries
Default: empty
Example:

date_query_after
Specify the after argument for a date query. More info on Date Queries
Default: empty
Example:

date_query_column
Specify the date column used for this query. More info on Date Queries
Default: post_date
Example:

date_query_compare
Specify the comparison operator used for this query. More info on Date Queries
Default: =
Example:

excerpt_length
Specify the number of words used in an excerpt. More information
Default: empty (set by your theme)
Example:

excerpt_more
Specify the more text that appears after the excerpt.
Default: empty (set by your theme)
Example:

excerpt_more_link
Specify whether or not to link the excerpt_more text to the post
Default: false
Example:

exclude_current
Specify whether or not to exclude the current post from the query
Default: false
Example:

id
Specify a specific post ID (or multiple post IDs) to display.
Default: empty
Example:

ignore_sticky_posts
Specify whether or not to ignore sticky posts
Default: false
Example: [displa-posts ignore_sticky_posts=”true”]

image_size
Specify an image size for displaying the featured image, if the post has one. The image_size can be set to thumbnail, medium, large (all controlled from Settings > Media), or a custom image size. See Image Alignment
Default: empty
Example:

include_author
Specify whether or not to include the post’s author name.
Default: false Example:

include_content
Specify whether or not to include the full post content. Note that

will be stripped out of the content to prevent infinite loops
Default: false
Example:
  • Lektury nt marketingu

    „How brands grow by byron sharp

  • WordPress usunięcie ładowenego skryptu – dequeue script

    Przykład:
    szablon ładował skrypt:

    wp_register_script( 'canvasloader', 'http://heartcode-canvasloader.googlecode.com/files/heartcode-canvasloader-min-0.9.1.js',array('jquery'),null,true);
    wp_enqueue_script( 'canvasloader' );
    

     

    w pliku functions.php

    Usunęłam ładowanie skryptu w moim szablonie dodając z functions.php:

    function wpdocs_dequeue_script() {
        wp_dequeue_script( 'canvasloader' );
    }
    add_action( 'wp_dequeue_script', 'wpdocs_dequeue_script', 1000);
    

     

  • Kod śledzenia Google analytics dla 2 domen
    
    
      (function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){
      (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),
      m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)
      })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga');
    ga('create', 'UA-64423717-1', 'auto');
    ga('create', 'UA-102299695-1', 'auto', 'myTracker');
    ga('send', 'pageview');
    ga('myTracker.send', 'pageview');
    	
    
  • fajne szkolenia do obczajenia

    http://kdkinfo.pl/kalendarz-szkolen/ – excel w marketingu, ustalanie cen, pivot

    codilla

    https://sprawnymarketing.pl/szkolenia/strategia-marketingowa/

  • pomysł na usługę

    szkolenia dla firm z działań content marktingowych i optymalizacyjnych

  • Keyword research genmed- długi ogon
    wniosek o ustalenie ojcostwa – 140
    jak ustalić ojcostwo na podstawie grupy krwi – 30
    na czym polega badanie dna – 30
    zaprzeczenie ojcostwa – 1600
    pozew o zaprzeczenie ojcostwa – 320
    pozew o zaprzeczenie ojcostwa przez matkę – 20
    zrzeczenie się ojcostwa – 90
    pozew o ustalenie ojcostwa – 390
    wniosek o zaprzeczenie ojcostwa – 170
    wniosek o ustalenie ojcostwa – 140
    jak sprawdzić ojcostwo – 90
    uznanie ojcostwa – 1000
    zaprzeczenie ojcostwa przez prokuratora – 90
    zaprzeczenie ojcostwa po rozwodzie – 50
    grupa krwi dziecka a ojcostwo – 210
    zaprzeczenie ojcostwa przez matkę – 70
    zaprzeczenie ojcostwa po uznaniu dziecka – 70
    poradnia genetyczna – 880
    analiza dna – 110
    na czym polegają badania genetyczne – 110
    ile kosztuje badanie dna – 590
    badania genetyczne w ciąży – 720
    koszt badania dna – 260
    badania genetyczne płodu – 320
    jak sprawdzić ojcostwo – 90
    co to są badania genetyczne – 20
    ile kosztuje test na ojcostwo w aptece – 90
    testy dna w aptece – 90
    test na ojcostwo w ciąży cena – 90
    na czym polegają badania genetyczne – 110
    grupa krwi a ojcostwo – 50
    badanie dna pochodzenie – 320
    badania genetyczne po poronieniach – 170
    jak zrobić badania dna na ojcostwo – 40
    test na ojcostwo forum – 70
    test dna na ojcostwo w aptece – 40
    gdzie można zrobić prenatalne badania genetyczne – 20
    ustalenie ojcostwa w ciąży -40
    test dna pochodzenie – 40
    badanie ojcostwa w ciąży – 40
    badanie dna dziecka – 30
    jak udowodnić ojcostwo – 20
    gdzie można zrobić test na ojcostwo – 30
    gdzie zrobić test na ojcostwo – 20
    jak zrobić test na ojcostwo – 70
    jak potwierdzić ojcostwo – 10
    badania genetyczne płodu – 320
    pozew o alimenty na dziecko – 140
    ustalenie ojcostwa termin – 70
    sprawa o zaprzeczenie ojcostwa – 50
  • usunięcie ładowania css na wybranych podstronach wordpress

    https://wordpress.stackexchange.com/questions/217881/remove-css-styles-from-specific-page

     

    I need to remove all theme (both child and parent) css styles from a singular page using functions.php in a child theme. Here’s what I’m currently adding to the child’s functions.php

    // import parent and child theme css
    function theme_enqueue_styles() {
    wp_enqueue_style('parent-style', get_template_directory_uri() . '/style.css');
    wp_enqueue_style('child-style', get_stylesheet_directory_uri() . '/style.css', array($parent_style));}
    
    // remove the parent & style css
    function PREFIX_remove_scripts() {
    wp_dequeue_style( 'parent-style' );
    wp_dequeue_style( 'child-style' );
    wp_dequeue_style( 'parent-style-css' );
    wp_deregister_style( 'parent-style' );
    wp_deregister_style( 'child-style' );
    wp_deregister_style( 'parent-style-css' );

    I want to apply this PREFIX_remove_scripts function to only one page on the site. How can I best accomplish this? Or is there another suitable way? Many thanks in advance!

     

    reply:

    You can use conditional tags to target the specific page you need to remove the styles on. You can use is_page() to target a page page (as opposed to another post type) and pass a page ID, slug, title, or no argument to target any page.

    function wpse_217881_remove_scripts() {
    
        // Check for the page you want to target
        if ( is_page( 'About Me And Joe' ) ) {
    
            // Remove Styles
            wp_dequeue_style( 'parent-style' );
            wp_dequeue_style( 'child-style' );
            wp_dequeue_style( 'parent-style-css' );
            wp_deregister_style( 'parent-style' );
            wp_deregister_style( 'child-style' );
            wp_deregister_style( 'parent-style-css' );
        }
    }

    I’m assuming you already are, but to be explicit, you should be calling the function that dequeue/deregisters the styles from an action hook – in this instance wp_enqueue_scripts.

    From the wp_enqueue_scripts docs:

    Despite the name, it is used for enqueuing both scripts and styles

    add_action( 'wp_enqueue_scripts', 'wpse_217881_remove_scripts' );
    
    // Optionaly add a priority if needed i.e:
    // add_action( 'wp_enqueue_scripts', 'wpse_217881_remove_scripts', 20 );
    shareimprove this answer
  • darmowa captcha dla prestashop

    https://www.prestashop.com/forums/topic/442633-add-recaptcha-to-prestashop-version-16014-for-free/

    Hey guys,

     

    It took me a while to figure out a FREE way to easily Add Google reCAPTCHA to PS v1.6.0.14 as most of the posts in the forums are quite outdated. Most are now PAID solutions.

    Therefore I have decided to start this thread to assist anyone else looking for a quick FREE solution.

     

    Step 1) Setup your Google reCAPTCHA Account @ https://www.google.c…ntro/index.html

     

    Step 2) Download „EICAPTCHA-MASTER.ZIP” below. To install you will need to do this manually by uploading the ZIP file to your MODULES folder, Extracting it and Renaming it to EICAPTCHA. Bit of a pain I know.

     

    Step 3) Configure your EICAPTCHA Module and enter your PUBLIC KEY and SECRET KEY, SAVE

     

    Step 4) Make a Copy of your „contact-form.tpl” file at „/Themes/YourTheme/contact.tpl”

     

    Step 5) Open „contact.tpl” and find:

    style="text-align:right;" class="submit"> type="submit" name="submitMessage" id="submitMessage" class="button btn btn-default button-medium">{l s='Send'} class="icon-chevron-right right">

    For me it was on Line 141

     

    Directly above this div place the following code:

    {if $captcha}
    <p>
     src='https://www.google.com/recaptcha/api.js'>
    
    class="g-recaptcha" data-sitekey="YOUR_PUBLIC_KEY">
    </p> {/if}

    NOTE: Be sure to replace „YOUR_PUBLIC_KEY” with your Google Public Key

     

    Step 6: Save „contact-form.tpl” and upload it to your „theme/yourtheme/” folder via your FTP Program

     

    Final Step: Refresh your browser and test your RECAPTCHA

     

  • Jak przyspieszyć stronę przez htaccess

    https://blog.lh.pl/jak-przyspieszyc-strone-za-pomoca-htaccess/

     

    Jak przyspieszyć stronę za pomocą .htaccess

    Istnieje wiele sposobów na przyśpieszenie strony internetowej, ale czy wiedziałeś, że możesz to zrobić także za pomocą jednego pliku? Dzięki .htaccess możesz zdefiniować zasady po stronie serwera i znacznie zoptymalizować stronę pod kątem szybkości działania.

    Do przyspieszenia strony internetowej wybieramy odpowiedni hosting, rozważnie dostosowujemy szablon, a także instalujemy często wtyczki np. do cache’owania naszej witryny. Wiele osób zapomina jednak o prostym pliku .htaccess. Znajduje się on w głównym katalogu ze stroną i pozwala dostosować ustawienia związane z działaniem serwera. Dzięki niemu możemy lepiej zoptymalizować naszą stronę pod kątem wydajności.

    Czym jest plik .htaccess?

    Potęga pliku .htaccess jest bardzo duża i pozwala on dostosować wiele funkcji. Umożliwia on m.in. tworzenie przekierowań czy zarządzanie przyjaznymi linkami (tzw. przepisywanie adresów URL), a także blokowanie dostępu do strony z poszczególnych adresów IP oraz ochronę folderów hasłem. Na potrzeby tego poradnika musisz po prostu wiedzieć, że plik ten pozwala kontrolować ustawienia w obrębie całego serwera lub konkretnego katalogu, w którym plik .htaccess się znajduje.

    To, co nas interesuje najbardziej, to opcje związane z szybkością działania strony. W pliku .htaccess możesz dostosować funkcje związane z pamięcią podręczna czy kompresją strony. Dzięki temu będzie się ona szybciej ładować u osoby odwiedzającej.

    Włącz kompresję przez mod_deflate lub mod_gzip

    Komunikacja między przeglądarką internetową użytkownika a twoim serwerem ze stroną internetową polega na prostej zasadzie. Gdy ktoś wchodzi na twoją stronę, to najpierw przeglądarka wysyła zapytanie do serwera, a następnie serwer na to zapytanie odpowiada, wysyłając zawartość strony.

    Oczywistym faktem jest, że im mniej danych serwer ma do przesłania tym szybciej strona się załaduje osobie odwiedzającej. Dzięki funkcji kompresji G-Zip możesz znacznie zmniejszyć ilość zapytań do swojej strony i przyspieszyć jej przekazywanie z serwera do przeglądarek internetowych. A aktywować tę funkcję możesz właśnie w pliku .htaccess za pomocą poniższego kodu:

    <ifModule mod_deflate.c>
      AddOutputFilterByType DEFLATE text/html text/xml text/css text/plain
      AddOutputFilterByType DEFLATE text/javascript application/javascript application/x-javascript application/json
    </ifModule>

    Jeśli mod_deflate nie jest dostępny na serwerze, można skorzystać z mod_gzip, który daje podobne efekty:

    <ifModule mod_gzip.c>
    mod_gzip_on Yes
    mod_gzip_dechunk Yes
    mod_gzip_item_include file .(html?|txt|css|js|php|pl)$
    mod_gzip_item_include handler ^cgi-script$
    mod_gzip_item_include mime ^text/.*
    mod_gzip_item_include mime ^application/x-javascript.*
    mod_gzip_item_exclude mime ^image/.*
    mod_gzip_item_exclude rspheader ^Content-Encoding:.*gzip.*
    </ifModule>

    Po wklejeniu tego fragmentu do pliku .htaccess funkcja kompresji G-Zip zostanie aktywowana. Od teraz twoja strona powinna uruchamiać się szybciej. Możesz też sprawdzić, czy kompresja G-Zip na pewno działa. Wystarczy wejść na stronę sprawdzania kompresji G-Zip i wpisać tam swój adres strony. Wyświetlone zostanie podsumowanie, które informuje, ile wynosi rozmiar strony w formie nieskompresowanej i ile w formie skompresowanej. Jasno widać, że dzięki kompresji G-Zip waga danych do przesłania zmniejsza się nawet o 70-80%.

    Włącz mod_expires i dostosuj trwałość cache

    Z pewnością nieraz spotkałeś się z terminem cache, czyli pamięci podręcznej. Na szybko możemy wyróżnić dwa rodzaje pamięci podręcznej – po stronie serwera oraz po stronie klienta.

    Cache po stronie serwera działa w ten sposób, że na twoim serwerze przygotowywana jest gotowa wersja strony z najbardziej optymalnymi danymi do wysłania. Taki rodzaj pamięci podręcznej zarządzany jest zazwyczaj przez wtyczki np. do WordPressa. Dzięki temu serwer „ma mniej roboty” podczas generowania strony.

    Drugim rodzajem cache jest ten po stronie klienta, czyli po stronie przeglądarki internetowej. Gdy ktoś odwiedzi twoją stronę, to niezmienna część witryny (np. grafiki, style CSS) mogą zostać zapamiętane bezpośrednio w urządzeniu osoby odwiedzającej. Dzięki temu po kolejnym wejściu na stronę większość danych zostanie załadowana z jego komputera / smartfona, co jest znacznie szybsze. Cache po stronie klienta możesz dostosować właśnie za pomocą pliku .htaccess. Dzięki regułom Expire (czasu trwałości danego elementu) możesz informować przeglądarkę, po jakim czasie ma prosić o nowe pliki ze serwera. Odpowiada za to poniższy kod.

    <ifModule mod_mime.c>
      AddType application/x-font-ttf ttc ttf
      AddType application/font-woff woff
      AddType application/font-woff2 woff2
      AddType application/vnd.ms-fontobject eot
    </ifModule> <ifModule mod_expires.c>  ExpiresActive On  ExpiresDefault "access plus 5 seconds"  ExpiresByType image/x-icon "access plus 2592000 seconds"  ExpiresByType image/jpeg "access plus 2592000 seconds"  ExpiresByType image/png "access plus 2592000 seconds"  ExpiresByType image/gif "access plus 2592000 seconds"  ExpiresByType application/x-shockwave-flash "access plus 2592000 seconds"  ExpiresByType text/css "access plus 604800 seconds"  ExpiresByType text/javascript "access plus 216000 seconds"  ExpiresByType application/javascript "access plus 216000 seconds"  ExpiresByType application/x-javascript "access plus 216000 seconds"  ExpiresByType text/html "access plus 600 seconds"  ExpiresByType application/xhtml+xml "access plus 600 seconds" ExpiresByType application/x-font-ttf "access plus 216000 seconds"
    ExpiresByType application/font-woff "access plus 216000 seconds"
    ExpiresByType application/x-font-woff "access plus 216000 seconds"
    ExpiresByType font/woff "access plus 216000 seconds"
    ExpiresByType application/font-woff2 "access plus 216000 seconds" </ifModule>

    Powyższy kod ustawia czas ważności poszczególnych typów plików – obrazów JPG, PNG, GIF, skryptów JavaScript, a także stylów CSS. Gdy ktoś załaduje twoją stronę, to pliki tego typu zostaną zapamiętane w przeglądarce osoby odwiedzającej na wskazany okres czasu. Gdy ktoś ponownie wejdzie na twoją stronę, to pliki te nie będą ponownie pobierane z serwera. Zamiast tego załadują się z dysku osoby odwiedzającej. Dyrektywy te wprowadzają także obsługę niestandardowych czcionek, które możemy mieć na stronie i sprawia, że one również będą odczytywane z pamięci lokalnej podczas kolejnych wizyt.

    Proces ten będzie się powtarzać przez wskazany okres czasu. Znacznie przyspiesza to przeglądanie strony, a zwłaszcza sklepów internetowych, na które użytkownicy często powracają. Raz załadowane zdjęcia produktów będą już potem odczytywane z dysku użytkownika, a więc przeglądanie asortymentu twojego sklepu będzie znacznie szybsze.

    Warto w tym kodzie zwrócić uwagę zwłaszcza na linię odpowiedzialną za treści typu “text/html”. Dodanie tej linii znacznie przyspieszy ponowne otwarcie strony, którą klient już raz odwiedził, jednak w przypadku wprowadzenia jakichkolwiek zmian będą one u odwiedzającego widoczne dopiero po 10 minutach (600 sekundach).

     

    Włącz funkcję Keep-Alive

    Funkcja Keep-Alive pozwala kontrolować sposób przesyłania plików od serwera do klienta (przeglądarki internetowej). Gdy funkcja ta jest wyłączona, a serwer do przesłania ma np. 50 plików do otwarcia strony, to do każdego pliku nawiązywane jest nowe połączenie TCP. Z kolei gdy funkcja ta jest włączona, to wszystkie pliki mogą zostać przesłane bez konieczności każdorazowego odnawiania połączenia TCP.

    Działanie tego mechanizmu można przedstawić na przykładzie zakupów w sklepie. Wyobraź sobie, że idziesz do sklepu i przy kasie prosisz o jeden produkt. Otrzymujesz produkt, ale przypominasz sobie, że chcesz kupić coś jeszcze. Znów prosisz o kolejną rzecz i tak kilka razy. Zakupy wtedy potrwają bardzo długo – mógłbyś jednak je przyspieszyć, gdybyś od razu poprosił o wszystko, co chcesz kupić. I na to właśnie pozwala funkcja Keep-Alive, dzięki której przeglądarka może odebrać więcej plików z serwera za jednym zamachem.

    <ifModule mod_headers.c>
     Header set Connection keep-alive
    </ifModule>

    Dzięki powyższej formule raz nawiązane połączenie z serwerem pozwala przeglądarce poprosić o więcej plików i odebrać je jednocześnie.

    Dostosuj rodzaj cache dla poszczególnych plików (dla rozwiązań typu Varnish i CloudFlare)

    Oprócz czasu, po jakim przeglądarka ma odświeżyć pliki z serwera możesz także ustawić sposób cache’owania poszczególnych typów plików. Dla każdego typu plików (np. CSS, JPG, PHP, JS) możesz ustawić konkretny sposób przechowywania. Pliki mogą być przechowywane jako publiczne, jako prywatne lub w ogóle mogą być nieprzechowywane.

    Ma to dość duże znaczenie podczas korzystania z rozwiązań opartych na serwerach proxy (np. Varnish czy popularny CloudFlare). Strony wykorzystujące np. chmurę CloudFlare działają szybciej, gdyż korzystają z serwerowni rozsianych po całym świecie. W zależności od tego, skąd ktoś próbuje wejść na naszą stronę, CloudFlare udostępni ją z najbliższej lokalizacji. Oczywiście strona w rzeczywistości nadal znajduje się na naszym głównym serwerze np. w LH.pl, jednak CloudFlare udostępnia część strony na podstawie pamięci cache ze swoich serwerów.

    Dzięki poniższym dyrektywom możemy poniekąd określić, jakie typy plików mają być ustawione jako publiczne, a jakie jako prywatne. Pliki publiczne mogą być w pełni cache’owane i przechowywane we współdzielonej pamięci podręcznej na cache-serwerze (np. CloudFlare), natomiast elementy oznaczone jako prywatne będą ignorowane (nie będą przechowywane w pamięci współdzielonej serwera cache).

    Generalnie większość plików możemy cache’ować jako publiczne i jest to domyślny sposób przechowywania danych. Istnieją jednak rodzaje plików, gdzie to zachowanie nie jest wskazane. Przykładem jest chociażby zawartość strony indywidualnie wygenerowana dla danego użytkownika – każdy, kto wejdzie na Facebooka czy Twittera zobaczy dużą część strony w takiej samej formie, jak inni użytkownicy, ale główna zawartość na osi czasu czy w aktualnościach będzie inna dla każdego użytkownika. Takie elementy nie powinny być cache’owane w taki sam sposób, jak np. logo serwisu społecznościowego, które jest wspólne dla wszystkich.

    Dlatego możemy poszczególne typy plików oznaczyć jako publiczne (public), prywatne (private) lub nadać im taki status, aby nie były przechowywane wcale (no-store).

    Przykładowa formuła do pliku .htaccess ustawiająca konkretne reguły:

    <ifModule mod_headers.c>
      <filesMatch "\.(ico|jpe?g|png|gif|swf)$">
        Header set Cache-Control "public"
      </filesMatch>
      <filesMatch "\.(css)$">
        Header set Cache-Control "public"
      </filesMatch>
      <filesMatch "\.(js)$">
        Header set Cache-Control "private"
      </filesMatch>
      <filesMatch "\.(x?html?|php)$">
        Header set Cache-Control "private, must-revalidate"
      </filesMatch>
    </ifModule>

    Na powyższym przykładzie widać, że pliki ICO, JPEG, PNG czy GIF mogą być przechowywane jako pliki publiczne, z kolei pliki JS czy PHP jako prywatne. Jak jednak wspomniałem, ta opcja przyda się przede wszystkim osobom, które korzystają z rozwiązań typu Varnish czy CloudFlare.

    Przetestuj stronę w Google PageSpeed Insight

    Google udostępnia test szybkości Google PageSpeed Insight, który możesz przeprowadzić na swojej stronie. Test ten sprawdza witrynę pod kątem renderowania kodu JavaScript i CSS, szybkości ładowania wszystkich elementów, użycia pamięci podręcznej, optymalizacji obrazów i przestrzegania zasad związanych z kompresją strony i ładowanych w niej ozdobnych dodatków.

    Nie wymaga on od użytkownika wykonywania żadnych zaawansowanych procedur. Wystarczy wpisać swój adres strony i kliknąć przycisk „Analizuj”. Po chwili uzyskasz wyniki, oddzielne dla wersji mobilnej strony i wersji na komputery. W wynikach znajdziesz punktację w skali od 0 do 100, a także sugestie odnośnie tego, co należy zrobić, aby zwiększyć swój wynik. Im wyższy wynik, tym strona szybciej się otwiera i zwiększa się jej pozycja w wynikach wyszukiwania Google.

    Powyższe porady związane z plikiem .htaccess są w stanie zwiększyć waszą ocenę o kilkanaście punktów, a czasem nawet o kilkadziesiąt. Zachęcamy do sprawdzenia strony przed wprowadzeniem zmian oraz po dokonaniu optymalizacji pliku .htaccess. Koniecznie podzielcie się z nami swoimi wynikami „przed” i „po”.

  • pomiar lojalności klientów

    http://marketing.org.pl/archiwum/index.php/go=2/act=2/aid=m44854948e074d

    Zrozumieć i zmierzyć lojalność
    Dariusz Grądek

    Kluczem do uzyskania lojalności marketingowej klientów jest rzetelne przeprowadzenie pomiarów satysfakcji pozwalających na właściwe zidentyfikowanie ich potrzeb i zaoferowanie optymalnego połączenia korzyści natury finansowej i niefinansowej.

    Właściwe celowanie w potrzeby konsumentów stanowi fundamentalny warunek lojalności. Sądzi się na ogół, że klienci podejmują racjonalne decyzje w sposób przemyślany, czyli że świadomie analizują obiektywną i względną wartość produktu. Konsumenci w swoim zachowaniu rzeczywiście czasami kierują się racjonalnym myśleniem, ale wcale nie zawsze w taki sposób podejmują decyzje1. W rzeczywistości niektóre z tych samych badań, które pierwotnie potwierdzały wagę myślenia racjonalnego, obecnie pokazują, że w ten sposób podejmuje się decyzję raczej wyjątkowo. Ludzie przy zakupie bardzo często kierują się emocjami, sytuacją w danej chwili, otoczeniem, samopoczuciem.

    Pomiar lojalności w firmie powinien odbywać się z wykorzystaniem mierników zrozumiałych dla całości zarządu i pracowników. Trzeba przy tym posługiwać się językiem zrozumiałym i jednoznacznym dla wszystkich. Poniżej kilka metod badania i mierzenia satysfakcji klienta:

    WYWIADY

    • Wywiady osobiste (wywiady osobiste przeprowadzane są na ulicy, we własnej placówce dystrybucyjnej lub w siedzibie klienta.).
    • Wywiad pogłębiony
    • Grupy tematyczne (z wykorzystaniem: – technik apercepcji, które opierają się na założeniu, że ludziom łatwiej wyrazić swoje odczucia za pomocą obrazków i że robią to  dokładniej niż za pomocą słów.  – porównań kreatywnych, podobnych do technik apercepcji; wyposażają firmy, marki i produkty w osobowości poprzez kojarzenie z łatwo rozpoznawalnymi ludźmi bądź przedmiotami. – psychodramy (co polega na odgrywaniu ról lub sytuacji ze świata fantazji; wymaga od respondentów wyobrażenia sobie, że są produktami).
    • Wywiad telefoniczny
    • Kwestionariusze do samodzielnego wypełniania

    RFM

    System RFM, jako wskaźnik badania lojalności, opiera się na analizie historii zakupowej klienta. Zakłada on, że klienci, którzy kupują towar częściej i za wyższe pieniądze, są dla nas bardziej atrakcyjni. Sprowadza się to do: Recency – kiedy klient dokonał u nas ostatnio zakupu Frequency – jak często dokonuje zakupów Money – ile wydaje pieniędzy

    W odniesieniu do zmiennej R niektórzy proponują następującą skalę punktową:

    • w ostatnim kwartale – 24 pkt
    • w ostatnim pół roku – 12 pkt
    • do 9 miesięcy wstecz – 6 pkt
    • nie dalej niż rok – 3 pkt.

    Druga zmienna F liczona jest poprzez pomnożenie liczby zakupów dokonanych w ostatnim roku przez 4 (4 pkt za każdą transakcje). Zmienna M obliczana jest jako 10 proc. od wartości każdej transakcji. Maksymalny pułap punktowy wynosi 9, aby uniknąć zniekształcenia w przypadku kiedy jeden z zakupów byłby wyjątkowo duży. Im krótszy czas upłynął od ostatnich zakupów, im częściej dokonywane są zakupy i im więcej wydawanych jest pieniędzy na nasz zakup, tym więcej otrzymujemy punktów.

    METODA LTV

    Metoda LTV (life time value) – jest to przewidywana suma wydatków klienta, będących dla firmy przychodami, odniesiona do kosztów wytworzenia produktu i kosztów związanych z pełną obsługą klienta. LTV stanowi odejście od klasycznie liczonej stopy zwrotu inwestycji (ROI), uzyskanej z danych działań marketingowych i zauważenie jego skumulowanej w czasie wartości zakupów. Są różne sposoby kalkulowania wartości klienta w czasie. Najpopularniejsza jest procedura dwuetapowa: sprawdzenie historii analizowanego klienta oraz dokonanie ekstrapolacji jego dotychczasowych zachowań i prognoza przyszłego postępowania. Głównym miernikiem jest częstotliwość zakupów, wielkość jednorazowego zamówienia, suma, jaką klient wydaje na daną kategorię produktu, prognozowany czas, w jakim klient będzie odnawiał zakup produktu w przyszłości.

    Dla nabywców nowych ekstrapoluje się dane klientów o podobnej charakterystyce. Mimo pewnych ułomności tej formuły, a zwłaszcza przyjmowania założeń, które mogą okazać się błędne (ekstrapolacja zachowań), ma ona istotne znaczenie dla firmy. Dokonana segmentacja pozwala wyłonić trzy grupy nabywców:

    • klienci opłacalni dziś i w przyszłości,
    • klienci nieopłacalni dziś, ale opłacalni w przyszłości,
    • klienci nieopłacalni ani dziś, ani w przyszłości.

    Wpływ poszczególnych faz życia klienta na zyski firmy można zobrazować za pomocą cyklu zysku (profit cycle). W okresie od rozpoczęcia do zakończenia związku wyróżniono trzy grupy klientów: nowi, zatrzymani i utraceni. Każdy klient, kupujący produkty po raz pierwszy, jest nowy. Jeśli decyduje się kontynuować zakupy i staje się wielokrotnym nabywcą, przechodzi do grupy klientów zatrzymanych. Jeśli przestaje kupować produkty danej firmy, tworzy grupę klientów utraconych. Zysk tworzony przez klientów nowych i zatrzymanych składa się na całkowitą rentowność danej marki w określonym czasie. Zatrzymani klienci tworzą większość zysku firmy. Zysk potencjalny natomiast jest reprezentowany przez klientów utraconych i określa się go jako zysk możliwy do osiągnięcia (profit opportunity). Cykl zysku w różnych firmach kształtuje się odmiennie – wpływają na to m.in. branża oraz dojrzałość marki.

    POC

    Macierz możliwego do osiągnięcia zysku (profit opportunity cycle) jest kolejnym narzędziem pomocnym w zrozumieniu wpływu różnych grup klientów na rentowność firmy. Pokazuje ona precyzyjnie, które grupy klientów i w jakim stopniu przyczyniają się do wzrostu lub spadku obrotów firmy. Zaletą macierzy jest fakt, że w sposób oczywisty udowadnia, iż rzadko występuje tylko jednokierunkowa relacja między nowymi klientami a wzrostem obrotów i w konsekwencji zysków. Jeśli w grupie pozyskanych klientów będą dominować nabywcy mało opłacalni, to zysk może wzrosnąć w niewielkim stopniu, nawet jeśli przybędzie ich znaczna liczba. Z kolei niewielka utrata klientów z grupy wysoko opłacalnych może w istotny sposób zaważyć na rentowności przedsiębiorstwa.

    CPPA

    Customer product profitability analysis, czyli analiza opłacalności klient – produkt, to kolejne użyteczne narzędzie. Analizując sytuację, przedsiębiorstwo może podjąć następujące decyzje: podnieść cenę mniej dochodowych produktów lub wycofać je z rynku czy też podjąć działania, które doprowadziłyby do sprzedaży produktów dochodowych klientom nieprzynoszącym firmie zysku. Jeśli niedochodowi klienci podejmą decyzję odejścia, będzie to korzystne dla przedsiębiorstwa, pozytywny efekt odniosą też działania zachęcające klientów do przejścia do konkurencji

    WSKAŹNIK SATYSFAKCJI, LOJALNOŚCI I UTRATY KLIENTÓW

    Na potrzeby firmy w celu poprawy jakości obsługi, oceny zadowolenia klienta z naszych produktów obliczamy wskaźnik satysfakcji:

    • Wskaźnik satysfakcji klientów – suma punktów przyznana przez klientów w poszczególnych kategoriach/ liczba kategorii.
    • Poszerzony wskaźnik satysfakcji klientów – suma punktów przyznana przez klientów w poszczególnych kategoriach x odpowiednia waga/liczba kategorii. Jest to pojedynczy miernik, zwykle wyrażony jako procent, reprezentujący ogólny poziom zadowolenia klienta2. Przy badaniu satysfakcji wykorzystując ten wskaźnik należy wcześniej ustalić  zadowalający nas poziom satysfakcji i do niego dążyć. Można przy obliczaniu tego wskaźnika posłużyć się 10-punktową skalą. Kolejno określa się badane cechy, którym przydzielane są punkty od 1 do 10. Poszczególnym cechom przydzielane są odpowiednie wagi uzależnione od ważności danej cechy.

    Kolejny miernik to wskaźnik utrzymania klientów3.

    • Wskaźnik utrzymania klientów (liczba klientów powtarzających zakup w danym okresie/liczba klientów dokonujących zakupu w poprzednim okresie) x100. Wskaźnik ten służy do pomiaru działań mających służyć odpowiedzi na pytanie, czy klienci dokonują u nas dalej zakupów czy ich tracimy? Może się okazać, że nasza baza klientów ciągle rośnie, ale tylko za sprawą nowych klientów, których pozyskanie jest stosunkowo drogie. Czy w takim wypadku budowanie lojalności ma sens? Czy jak zaczniemy budować lojalność, to procent utraconych klientów zacznie spadać? Jest to pytanie, na które uzyskanie jednoznacznej odpowiedzi będzie trudne. Następny, który możemy wykorzystać do badania lojalności, jest wskaźnik lojalności klientów4. Funkcjonuje on jako formuła podstawowa i jak wskaźnik wzmocniony.

    Standardowy wskaźnik badania lojalności

    – (liczba klientów deklarujących bezwarunkową chęć zakupu+liczba klientów deklarujących warunkową chęć zakupu/liczba badanych klientów) x100 proc. Wzmocniony wskaźnik badania lojalności

    – (liczba klientów deklarujących bezwarunkową chęć zakupu/liczba badanych klientów) x100 proc. Warunkowo oznacza, że klienci są skłonni wybrać naszą ofertę, jeżeli oferta konkurencji jest porównywalna. Bezwarunkowo znaczy, że wybiorą naszą ofertę mimo pewnych niedogodności. Wartość tego wskaźnika przyjmuje wartość od nieco powyżej 0 do 100 proc.

    Do dyspozycji mamy również wskaźnik utraty klientów. Wskaźnik utraty klientów – liczba klientów, którzy zrezygnowali z naszych usług/(liczba klientów na początku okresu + liczba klientów na końcu badanego okresu)/2.

    MACIERZ LOJALNOŚCI

    Przy ocenie lojalności i próbie jej zdefiniowania w konkretnym przypadku należy dokonać segmentacji naszych klientów. Do tego celu można wykorzystać macierz lojalności.

    Macierz pokazuje nam, jak można podzielić klientów, analizując dwie zmienne, czyli zyskowność i lojalność. Można odnieść wrażenie, że najlepsi są dla naszej firmy tzw. prawdziwi przyjaciele, ale można się zastanowić, czy prawdziwy przyjaciel nie może być „skorupiakiem”. Prawdziwy przyjaciel jest lojalny, ale może dokonywać zakupów za niewielką kwotę. Czy natomiast „motyl” nie może być najbardziej zyskowny? Może być naszym klientem krótko, ale może wygenerować taki zysk, jak np. prawdziwy przyjaciel w dłuższym horyzoncie czasu.

    LOJALNOŚĆ NIE ZA WSZELKĄ CENĘ

    Czy należy zatem dążyć do lojalności klientów za wszelką cenę? Firmy często sądzą, że najwięksi nabywcy przynoszą największe zyski, a najmniejsi najmniejsze. Jednak należy wziąć pod uwagę, że najwięksi nabywcy otrzymują zazwyczaj największe upusty i wymagają najwięcej uwagi. Istnieją pewne dowody, że wskaźnik rentowności inwestycji jest częstokroć wyższy w przypadku średnich, a nie największych klientów. Aby zweryfikować słuszność podejmowanych wobec klienta działań, przedsiębiorstwo powinno znaleźć

    sposób zbadania opłacalności każdego nabywcy. Analiza rentowności różnych grup klientów pokazuje, że nie każdy klient wart jest zainteresowania i ponoszenia nakładów w celu utrzymywania współpracy i pozyskania jego lojalności. Każda firma powinna mieć swoją strategię i zaplanowane działania w krótkim okresie i w horyzoncie długoterminowym. Powinna wiedzieć, co dla jej klienta jest najważniejsze: cena, produkt, cała organizacja, z którą klient ma kontakt, a może aktualnie panująca moda.

    Dariusz Grądek specjalizuje się w mierzeniu efektywności wydatków marketingowych. kontakt: dariusz.gradek@veracomp.pl

    LITERATURA:

    Gerald Zaltman, „Jak myślą klienci, Podróż wgłąb umysłu rynku”, Poznań 2003 Nigel Hill, Jim Alexander,

    „Pomiar satysfakcji i lojalności klientów”, Kraków 2003 Robert Kozielski, „Wskaźniki marketingowe”, Kraków 2004

    W. Reinartz and V. Kamar, The Mismanagement of Customer Loyalty, Harvard Business Review nr 1407, NY lipiec 2002

    PRZYPISY:

    1. Gerald Zaltman, Forum, „Jak myślą klienci, Podróż wgłąb umysłu rynku”, Poznań 2003
    2. Nigel Hill, Jim Alexander, „Pomiar satysfakcji i lojalności klientów”, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003
    3. Robert Kozielski, „Wskaźniki marketingowe”, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004
    4. Robert Kozielski, „Wskaźniki marketingowe”, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004
    5. W. Reinartz and V. Kamar, „The Mismanagement of Customer Loyalty”, Harvard Business Review nr 1407, lipiec 2002

     

include_date
Include the post’s date after the post title. The default format is (7/30/12), but this can be customized using the ‚date_format’ parameter.
Default: empty
Example

include_excerpt
Include the post’s excerpt after the title (and date if provided).
Default: empty
Example:

include_title
Include the post’s title
Default: true
Example:

meta_key
Specify a meta key, for meta queries or ordering
Default: empty
Example:

meta_value
Specify a meta value, for meta queries
Default: empty
Example:

no_posts_message
Specify a message to display if no posts are found
Default: empty
Example:

Sorry, no items are currently on sale

offset
The number of posts to pass over
Default: 0
Example:

order
Specify whether posts are ordered in descending order (DESC) or ascending order (ASC).
Default: DESC
Example:

orderby
Specify what the posts are ordered by. See the available parameters here.
Default: date
Example:

post_parent
Display the pages that are a child of a certain page. You can either specify an ID or ‚current’, which displays the children of the current page.
Default: empty
Example:

post_status
Show posts associated with a certain post status
Default: publish
Example:

post_type
Specify which post type to use. You can use a default one (post or page), or a custom post type you’ve created.
Default: post
Example:

posts_per_page
How many posts to display.
Default: 10
Example:

tag
Display posts from a specific tag, or tags. You must use the tag slug(ex: example-tag), not the tag’s name (ex: Example Tag).
Default: empty
Example:

taxonomy, tax_term, and tax_operator
Use these parameters to do advanced taxonomy queries. Use ‚taxonomy’ for the taxonomy you’d like to query, ‚tax_term’ for the term slug (or terms) you’d like to include, and ‚operator’ to change how the query uses those terms (most likely this field will not be needed). See Multiple Taxonomy Queries
Default: ‚taxonomy’ = empty , ‚tax_term’ = empty , ‚tax_operator’ = ‚IN’
Example:

time
Specify the time, to be used in a date query. More info on Date Queries
Default: empty
Example:

title
Give the list of posts a title heading
Default: empty
Example:

wrapper
What type of HTML should be used to display the listings. It can be an unordered list (ul), ordered list (ol), or divs (div) which you can then style yourself.
Default: ul
Example:

  1. Lektury nt marketingu
  2. WordPress usunięcie ładowenego skryptu – dequeue script
  3. Kod śledzenia Google analytics dla 2 domen
  4. fajne szkolenia do obczajenia
  5. pomysł na usługę
  6. Keyword research genmed- długi ogon
  7. usunięcie ładowania css na wybranych podstronach wordpress
  8. darmowa captcha dla prestashop
  9. Jak przyspieszyć stronę przez htaccess
  10. pomiar lojalności klientów

wrapper_class
Class applied to the wrapper tag for custom css formatting for this instance.
Default: display-posts-listing
Example:

wrapper_id
Specify an unique ID to be used on the wrapper of this listing
Default: empty
Example:

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s