Jak prowadzić e-mail marketing? / salesmanago /

-nie rzadziej niż raz w miesiącu
-Powiada się, że optymalna ilość artykułów to 3 – 5. Jednak newslettery mogą się różnić między sobą gęstością.

Obfite, zawierają dużo informacji, dopieszczone, konceptualne i wysyłane rzadziej. Świetnie się sprawdzą, jeśli prowadzisz biznes kreatywny albo chcesz edukować klientów.
Konkretne, krótkie, dotyczą jednego konkretnego celu – wtedy odbiorca dostaje czytelny komunikat, co ma zrobić (np. zapisać się na event, kupić towar w krótkiej i dużej promocji)

– jeżeli kampania jest dobra, lista wypisań z newslettera powinna wynosić nie więcej niż 1%
– tytuły: język korzyści i personalizacja

Email retargeting
Polega na wysyłce dynamicznych wiadomości email w oparciu o:
– produkty załadowane do koszyka
– produkty oglądane, ale nie kupione.
Wiadomość zostaje sprofilowana indywidualnie do danego użytkownika: np. czas wysyłki dopasowuje się do momentu, kiedy zazwyczaj otwiera maile.

Email transakcyjny – cichy bohater
Mail transakcyjny to dynamiczna wiadomość 1-to-1 wysyłana automatycznie w odpowiedzi na akcję podjętą przez użytkownika. Należą do nich:
potwierdzenie zamówienia
zapis do newslettera
maile potwierdzające zmianę hasła
podziękowanie za wypełnienie ankiety
przypomnienie o złożonym a nieopłaconym zamówieniu, porzucone koszyki
podziękowanie za udział w wydarzeniu
wiadomości powitalne
powiadomienia o zbliżającym się terminie wygaśnięcia umowy
powiadomienia o komentarzu
z linkiem do pobrania materiału
Według raportu Experian maile transakcyjne generują 2 do 5 razy wyższy zysk per email niż masowe wysyłki. Wynika to także z faktu, że Twoi użytkownicy otrzymują znacząco mniej maili transakcyjnych niż promocyjnych. Te niepozorne wiadomości mają ogromną moc!

Cele mali transakcyjnych: zasada 20% miejsca na zagospodarowanie na treści marketingowa
Kluczem jest tu wysyłanie oferty sprzedażowej wtedy, gdy mamy sygnały dotyczące zainteresowania zakupem.

Przerywniki do maili ukierunkowanych sprzedażowo:
newslettery do czytania. Mogą one:
Wzbogacać wiedzę, dostarczając rzetelnych informacji z branży,
Zawierać porady i wskazówki dotyczące użytkowania tego produktu, który użytkownik już posiada,
Informować o nowinkach (w tym nowościach w naszej ofercie),
Zaznajamiać z ekspertami,
Wskazywać na produkty komplementarne,
Dostarczać lżejszych, bardziej rozrywkowych treści (o ile branża i typ naszych czytelników na to pozwala).

Wszystkie powyższe rodzaje treści mają w szerszym horyzoncie wymiar sprzedażowy. Pomagają nam utrzymać kontakt z czytelnikiem, pokazać mu nowe produkty, które będzie mógł kiedyś kupić, budować zaufanie.

NEWSLETTER POWINIEN BYĆ JAK MAGAZYN DO CZYTANIA
MIEĆ ZRÓŻNICOWANĄ, INTERESUJĄCĄ TREŚĆ, ZASKAKUJĄCE I NIESZABLONOWE PODEJŚCIE BĘDZIE ATUTEM!

Testy a/b w e-mail marketingu:
– określić, czy badamy OR czy CTR
– testować tylko 1 drobną zmianę (np kolor buttona)
– wybrać odpowiednią próbę użytkowników, np dzięki temu narzędziu: http://www.evanmiller.org/ab-testing/sample-size.html

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s