Wnioski które możemy wyciągać ze ścieżek wielokanałowych

Jak dane, które możemy poznać dzięki modelowi atrybucji może interpretować właściciel strony www?
– Należy dbać o dywersyfikację ruchu.
– Należy sprawdzać udział kanałów w sprzedaży.
– Okno konwersji trwa aż 2 tygodnie, stąd możemy być pewni o wielokanałowych źródłach naszych konwersji i powiniśmy je analizować i optymalizować
Jeżeli cała sprzedaż koncentruje się w 1 kanale, to ryzykujemy, że w przypadku rezygnacji z tego kanału pogrążymy w całą sprzedaż.
Należy więc zaglądać w te statystyki aby sprawdzić jaki jest udział konkretnych kanałów w sprzedaży i optymalizować jego wpływ na sprzedaż.
Najlepszy profil modelu atrybucji jest wtedy kiedy wszystkie kanały uczestniczą w sprzedaży.
– Jeżeli jakiś kanał ma duże znaczenie jako kanał pośredni, warto prowadzić w nim kampanie inspiracyjne…
– Jeżeli np kampania displayowa, którą stworzyliśmy z myślą o zakupie, w któej jest rabat lub informacja o cenie raczej pośredniczy w konwersjach zamiast je tworzyć – możemy przemyśleć, czy faktycznie kierujemy ją na portale, w których użytkownic są bliżsi konwersji.nppowiązane tematycznie z podróżami i hotelarstwem.
Warto np rozdzielić kampanię banerową na inspiracyjną i nastawioną na konwersję – i wyświetlać kampanię inspiracyjna na takich portalach, na które trafiają użytkownicy dalsi od zakupu, a kampanię nastawioną na konwersję – w innej grupie portali, z której odnotowujemy więcej konwersji po ostatnim kliknięciu.
– Można również ocenić, które słowa kluczowe wypływają na konwersje po ostatnim kliknięciu, a które na konwersje po kliknięciu na początku ścieżki dodając jako „wymiar dodatkowy” „słowo kluczowe Adwords”.Adekwatnie do tych słów kluczowych można użtkownika kierować na różne landingpejdże.
– Jeżeli jakaś ścieżka jest dużo efektywniejsza niż inne (np Adwords -> Sisplay, remarketing), warto w nią dalej inwestować.
Istnieje prawdopodobieństwo, że konwersja ze źródła ostatniego by nie nastąpiła, gdyby nie źródło asystujące .
Źródła:
Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s