walka hotel z booking.com

Artykuł Stęplowskiego
7 hoteli, które rywalizują z Booking. Jak to robią?
28 marca 2016, kategorie: Strategie i Case Study
W jaki sposób możemy rywalizować z portalami rezerwacyjnymi? Oto kilka przykładów hoteli, które uruchomiły programy mające na celu zwiększenie ilości bezpośrednich rezerwacji.
„To denerwujące” – takimi słowami szef Booking.com, Darren Huston skomentował jedną z ostatnich kampanii reklamowych sieci Hilton. Chodzi o akcję „Stop clicking around”, która ma zachęcać gości do rezerwacji pokoi bezpośrednio na stronie Hiltona – z pominięciem pośredników.
Nie mówcie ludziom, jak mają szukać
Huston był uczestnikiem panelu dyskusyjnego organizowanego w ramach targów turystycznych ITB w Berlinie. Szef Booking.com argumentował, iż tylko 2% klientów serwisu wybiera ten sam hotel po raz drugi. W tym sensie hotele dostają nieustanną szansę na przyciągnięcie nowych gości. – Moim zdaniem hotele robią błąd mówiąc nam w jaki sposób powinniśmy korzystać z internetu – argumentował Huston. – To tak jakbym powiedział teraz „przestańcie korzystać z Google”. Goście sami powinni decydować – podkreślał.
Hotelarze: róbmy swoje
Powyższy argument brzmi interesująco szczególnie kiedy zdamy sobie sprawę jak inwazyjny w swojej komunikacji marketingowej potrafi być serwis Booking.com. Dla wielu przedstawicieli handlu elektronicznego to niemal idealny przykład skutecznego wywierania wpływu na użytkownika. Dlatego naszym zdaniem nie powinniśmy przejmować się argumentacją Darrena Hustona. Powinniśmy robić swoje.
Pamiętajmy, że istnieją dwa oczywiste momenty, w których Booking traci moc swojego wpływu:
Wejście użytkownika na stronę hotelu
Pobyt w hotelu
Jak to robią?
W obu tych sytuacjach hotel powinien wykonać pracę mającą na celu zainteresowanie gościa rezerwacją z pominięciem pośredników. Sprawa wydaje się na tyle istotna, iż należy to robić aktywnie i na wielu płaszczyznach. Darren Huston przywował moment, w którym logując się do WiFi w jednym z hoteli musiał wpisać hasło „bookdirect” (rezerwuj bezpośrednio). To tylko jeden z przykładów.
Więcej podaje Beth Harvey na łamach strony Spring Engage:
Nowojorski The Castle Hotel & Spa gwarantuje „gościom z Bookingu” zniżkę w wysokości 15% na następny pobyt rezerwowany z pominięciem pośredników.
Aqua / Aston Lite Hotels oferują 20-dolarowe karty podarunkowe do Starbucks każdemu, kto zarezerwuje pokój na stronie hotelu.
Szkocki Kelvin Hotel gwarantuje na swojej stronie najniższą cenę, pełne szkockie śniadanie, kartę lojalnościową (z możliwością uzyskania darmowego noclegu) oraz słodki podarunek.
Hotel Arts z Calgary oferuje gwarantowaną zniżkę 10% oraz możliwość anulacji pobytu nawet na 24 godziny przed przyjazdem. Rezerwując pokój bez pośredników goście stają się również członkami klubu oferującego dodatkowe atrakcje lub zniżki.
Londyński The Langham obiecuje na swojej stronie najniższą cenę. W przypadku, w którym gość znajdzie w sieci lepszą stawkę, hotel zagwarantuje właśnie taką cenę + 25% dodatkowej zniżki. Dochodzą do tego m.in. darmowe WiFi, zniżki na wybrane atrakcje w Londynie oraz program lojalnościowy.
Wspomniana na początku sieć Hilton proponuje zniżkę 10% oraz udział w szerokim programie lojalnościowym, w ramach którego goście mogą wymieniać punkty nie tylko na dodatki w hotelach, ale również bilety na koncerty i lokalne atrakcje.
Sieć Marriott uruchomiła program Marriott Rewards, w ramach którego goście otrzymują 25% zniżki w przypadku znalezienia w sieci ceny niż na stronie Marriott. Do tego darmowe WiFi oraz możliwość check-inu z wykorzystaniem smartfona.
Jak widać – sama obietnica najlepszej ceny może nie wystarczyć. Chcąc zachęcić do rezerwacji bezpośredniej hotele decydują się często na różnego typu dodatki. W ostatecznym rachunku okazują się one mniej kosztowne niż rosnące nieustannie prowizje portali rezerwacyjnych.
Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s