przekazywanie informacji w URL, adwords

1) przekazywanie słowa kluczowego

https://www.pl.adwords-community.com/t5/Zarz%C4%85dzanie-reklamami-i-Edytor/Ustawianie-dynamicznych-reklam/m-p/23715#M1563

Jeżeli mamy stroną z ofertą projektowania ogrodów to czy ta oferta kierowana dla osób z Warszawy różni się czymś od oferty dla osób z Krakowa?
Raczej nie. Więc jeśli chodzi tylko i wyłącznie o podmianę nagłówka na stronie, to można dynamicznie przekazywać w linku słowo kluczowe i dynamicznie podmieniać nagłówek na stronie.
Wystarczy w tym celu użyć szablonu śledzenia w postaci:

http://stronadocelowa.pl/projektowanie-ogrodow?keyword={keyword}

Wówczas gdy na koncie mamy dodane hasła
projektowanie ogrodów warszawa
projektowanie ogrodów kraków
itd.
kliknięcie w reklamę z kitem poprowadzi użytkownika do adresu z dołączonym słowem kluczowym, które wyzwoliło uruchomienie reklamy.
Dla hasła projektowanie ogrodów warszawa będzie to:

http://stronadocelowa.pl/projektowanie-ogrodow?keyword=projektowanie+ogrodów+warszawa

 

2) przekazywanie innych parametrów

Parametr URL (https://support.google.com/adwords/answer/6277564)

Metoda przekazywania informacji o kliknięciu za pomocą jego adresu URL.

  • Wstawienie parametrów URL w adresach URL umożliwia śledzenie informacji o kliknięciu za pomocą adresów URL.
  • Parametry URL składają się z klucza i wartości oddzielonych znakiem równości (=) i połączonych znakiem &.
  • Pierwszy parametr w adresie URL jest zawsze umieszczony po znaku zapytania.
  • Parametry URL mogą działać w końcowym adresie URL, szablonie śledzenia lub parametrze niestandardowym.
  • W AdWords można używać trzech typów parametrów:
    • Ogólne parametry URL przekazują informacje do Twojej witryny.
    • Ogólne parametry śledzenia adresów URL rejestrują informacje o śledzeniu związane z Twoją reklamą, ale nie są tworzone przez Google.
    • Parametry ValueTrack rejestrują informacje o reklamie w zależności od użytego parametru.
      • Reprezentują wartość w parametrze URL (np. „{network}” w parametrze adresu URL „network={network}”). Parametr {network} rejestruje sieć, z której pochodzi kliknięcie (sieć wyszukiwania lub sieć reklamowa), w adresie URL strony docelowej Twojej reklamy. Więcej informacji

Jak działa ValueTrack – https://support.google.com/adwords/answer/2375447

Parametry ValueTrack są rodzajem parametrów adresów URL. Każdy parametr adresu URL to fragment tekstu, który zaczyna się i kończy nawiasem klamrowym ({ }), np. {matchtype}. Te parametry URL mogą stanowić część końcowego adresu URL, szablonu śledzenia lub parametru niestandardowego.

Gdy użytkownik kliknie Twoją reklamę, AdWords zastępuje parametr ValueTrack wartością opartą o szczegóły reklamy w momencie kliknięcia, np. parametr {matchtype} wskazuje typ dopasowania słowa kluczowego, które spowodowało wyświetlenie reklamy. Podczas przeglądania danych nie zobaczysz wartości {matchtype}, bo parametr ValueTrack rejestruje wartość „b” dla dopasowania przybliżonego, „p” dla dopasowania do wyrażenia lub „e” dla dopasowania ścisłego. Jeśli nie można wstawić wartości, parametr ValueTrack zostanie zastąpiony spacją.

Możesz wyświetlić te informacje w Google Analytics lub oprogramowaniu innej firmy.

Przykład

Załóżmy, że prowadzisz sklep obuwniczy z witryną http://www.example.com i chcesz śledzić, z jakich urządzeń korzystają klienci, gdy klikają reklamę.

Jako końcowy URL możesz ustawić http://www.example.com, a następnie dodać do szablonu śledzenia parametry ValueTrack {lpurl} i {device} (w opcjach adresów URL). Zalecamy, aby zrobić to na poziomie konta. Szablon śledzenia będzie wyglądać następująco:

{lpurl}?device={device}

Jeśli ktoś przeprowadzi wyszukiwanie na komputerze stacjonarnym lub laptopie, a potem kliknie Twoją reklamę, kliknięty URL będzie wyglądał tak:

http://www.example.com/?device=c

Użycie tego parametru ValueTrack pozwala oprogramowaniu śledzącemu rejestrować urządzenia, z których korzystają użytkownicy, by trafić do Twojej witryny.

Parametry ValueTrack z funkcją „IF”

Niektóre parametry adresu URL udostępniają warunki „IF”, co oznacza, że możesz podać określoną wartość, którą chcesz wstawić w zależności od rodzaju reklamy. Możesz zastąpić ciąg [value] dowolnie wybranym tekstem – będzie on widoczny w zarejestrowanych danych.

Przykład

Jeśli chcesz sprawdzić, czy reklama została kliknięta w sieci wyszukiwania, użyj parametru {ifsearch:[value]}. Jeśli zamiast fragmentu [value] wpiszesz search, w danych pojawi się tekst „search”, kiedy ktoś kliknie reklamę w sieci wyszukiwania (np. na stronie wyników wyszukiwania w Google).

Zgodność z typami kampanii AdWords

Parametry ValueTrack są zgodne zarówno z kampaniami w sieci wyszukiwania, jak i kampaniami w sieci reklamowej, lecz istnieją pewne wymagania zależne od kampanii, o których należy pamiętać.  (Google automatycznie generuje końcowy adres URL w kampaniach z dynamicznymi reklamami w wyszukiwarce lub w sieci wyszukiwania – wszystkie funkcje kampanii z dynamicznymi reklamami w wyszukiwarce. Można jednak używać parametrów ValueTrack w szablonach śledzenia i parametrach niestandardowych. Szablon śledzenia musi zawierać parametr ValueTrack, który wstawia końcowy adres URL, np. {lpurl}. Zobacz przykład)

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s