Fajny artykuł o reklamach dynamicznych

https://www.pl.adwords-community.com/t5/Artyku%C5%82y-U%C5%BCytkownik%C3%B3w/Dynamiczne-reklamy-w-wyszukiwarce-Google/ba-p/6779

 

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce Google

przez Krzysztof Tosik ‎01-11-2013 10:25 — edytowano ‎04-11-2013 13:23(1 545 wyświetleń)

Mimo, że minęło już dosć sporo czasu od premiery tego formatu reklamy, nadal jest on rzadko używany. Pomoc Google w wyczerpujący sposób opisuje to narzędzie, więc poniżej ograniczę się do krótkiego howto.

 

 

 

1. Dla kogo?


Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce (DSA – Dynamic Search Ads) to kolejny automat, który może pomóc w szybkim przygotowaniu kampanii AdWords. Jest on jednak dedykowany dla:

 

  • dużych serwisów, składających się z setek/tysięcy podstron produktowych (sklepy internetowe, portale ogłoszeniowe, portale aukcyjne itd.),
  • stron, na których lista produktów/usług ulega częstym zmianom,
  • stron, gdzie produkty/usługi mają charakter sezonowy

 

W przypadku dużych witryn stworzenie setek/tysięcy reklam z indywidualnymi nagłówkami i stronami docelowymi byłoby sporym wyzwaniem. Dynamiczne reklamy potrafią sobie z tym poradzić znacznie szybciej.

 

 

 

2. Jak to działa?

 

Tradycyjne reklamy tekstowe kierowane na sieć wyszukiwania wyświetlane są na podstawie zdefiniowanych słów kluczowych. Dynamiczne reklamy wyświetlane są na podstawie treści witryny. To czy reklamy będą kierowane na całą witrynę czy tylko do wybranych jej części określane jest na podstawie celów reklamy, o których poniżej.

 

Treść reklamy układana jest dynamicznie na podstawie wyszukiwanego wyrażenia i treści strony docelowej wybranej dla reklamy. Dynamicznie wybierana jest też strona docelowa. Także jedynym elementem, na który ma się wpływ są dwa wiersze opisu.

 

dsa.png

 

 

dsa2.png

 

 

 

3. Opcje kierowania

 

Tak jak wspomniałem powyżej opcją kierowania nie są słowa kluczowe, a dynamiczne cele reklamy.

 

Standardowo system kieruje reklamę na „Wszystkie stron z Twojej domeny”, jednak istnieje możliwość zawężenia do:

  • Strony należące do wybranych kategorii,
  • Strony, których tytuły zawierają określone słowa,
  • Strony, których adresy URL zawierają określone ciągi znaków,
  • Strony zawierające określone słowa

W/w opcje kierowania można łączyć, warto również dodawać wykluczające cele reklamy.

 

 

4. Praktyczne wdrożenie dynamicznych reklam w wyszukiwarce

 

Po przydługim wstępie czas na praktykę. W przykładzie użyję strony sprzedającej buty. Załóżmy, że dokonam najprostrzego podziału na trzy katogorie: buty męskie, buty damskie, buty dla dzieci.

 

Klikamy zakładkę kampanie i wybieramy „Tylko sieć wyszukiwania”:

dsa5.png

 

 

W kolejnym kroku wybieramy „Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce – Reklamy kierowane na podstawie treści witryny”:

dsa6.png

 

 

Przewijając stronę niżej wpisujemy domenę witryny, dla której mają być generowane dynamiczne reklamy oraz język strony. Nie jest to rozszerzenie, które będzie się emitować np. pod reklamą, a krok aktywacyjny kampanii dla reklam dynamicznych. więcej

 

dsa14.png

 

 

 

Stworzenie kampanii ogranicza się do podziału na odpowiednie grupy reklam (z dedykowanymi reklamami), do których przypisane zostaną dynamiczne cele reklam. Także struktura na koncie wygląda tak:

 

dsa3.png

 

 

Wybierając każdą grupę reklam osobno trzeba przypisać do nich odpowiednie cele reklam. Po wejściu w grupę reklam należy kliknąć zakładkę „Automatyczne miejsca docelowe” i kliknąć „Dynamiczny cel reklamy”. Jednocześnie lepiej usunąć domyślnie zapisany cel „Wszystkie strony internetowe”:

dsa9.png

 

 

Po kliknięciu „Dynamiczny cel reklamy” mamy do wyboru:

dsa10.png

 

 

Ze względu na to, że przypisuję cel do grupy „buty damskie” i na reklamowanej stronie taka fraza występuje w tytule zaznaczam:

dsa11.png

 

 

Ok, czyli dla tej grupy system będzie emitował reklamy powiązane ze stronami w witrynie, na których w tytule występuje fraza „buty damskie”. Jeżeli jednak sklep obsługuje stany, warto by reklama nie była emitowana dla podstron, które mają stan: „niedostępny”. Można to osiągnąć za pomocą wykluczeń dynamicznego celu reklamy. Zakładam, że słowo „niedostępny” jest wyświetlane w treści strony dla butów, które aktualnie nie są dostępne. Nie ma sensu uwzględniać ich w reklamie.

 

dsa12.png

 

 

 

Podsumowanie

 

Narzędzie kierowane jest głównie dla dużych witryn lub wyjątkowo leniwych reklamodawców, którym nie chce się konfigurować standardowej kampanii opartej o kierowanie po słowach kluczowych. Jak każda kampania wymaga poświęcenia czasu na dopracowanie. Po ograniczeniu kierowania tylko do wybranych celów i dodaniu wykluczeń może jednak być ciekawym rozwiązaniem oszczędzającym czas i dającym wartościowe wejścia. Mimo wszystko powinna być jednak traktowana jako uzupelnienie standardowej kampanii na wyszukiwarkę, np. w sytuacji gdy zabraknie w niej środków lub nie zawiera ona słów kluczowych używanych przez wyszukujących. Dlatego w takiej konfiguracji powinna mieć nieco niższe stawki od kampanii głównej.

 

Najczęstsze problemy 

 

Źródła:

Używanie dynamicznych reklam w wyszukiwarce

Tworzenie dynamicznych reklam w wyszukiwarce

Tworzenie celów dla dynamicznych reklam w wyszukiwarce

Optymalizowanie kampanii z dynamicznymi reklamami w wyszukiwarce

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s