Ecommerce – dlaczego porzucenia koszyków?

Według badań Seewhy.com, użytkownicy porzucają koszyk:

  • z powodu wysokich kosztów dostawy (44%)
  • ponieważ nie są gotowi na zakup w danym momencie (41%)
  • chcą porównać ceny w innych sklepach (27%)
  • ponieważ produkt jest dla nich za drogi (25%)
  • ponieważ chcieli się tylko dłużej zastanowić (24% )

 

Dlaczego klienci porzucają koszyki?

Na początku, należy ustalić co stanowi katalizator procesu. Jest to o tyle istotne, że pomaga ustalić krąg zainteresowania potencjalnej klienteli, a także ustanowić odpowiednie nastawienie do każdej z grup. Najnowsze badania, przeprowadzone przez Ritholtz. com, określają powody, dla których większość klientów opuszcza swoje koszyki zamówień.

Pośród wielu powodów, statystycznie podaje się również :

  •  Brak opinii gości w podsumowaniu (14%)
  •  Zbyt skomplikowany proces podsumowania zamówienia (11%)
  •  Strona zbyt wolno się przeładowuje (11%)
    Efektywność zmiany adresu e-mail

    Tuż po zdefiniowaniu powodu, dla którego klienci porzucają koszyki bez dokończenia procesu zamówienia, należy przejść do działania.  Biorąc pod uwagę poboczny aspekt używalności, który w odniesieniu do powyższych statystyk, niewątpliwie jest bardzo ważny, naszym celem jest znalezienie efektywnych narzędzi motywacyjnych. „Sale Cycle” twierdzi, że odzyskanie maila każdego  porzuconego koszyka zwiększa dochód o 6$. W odniesieniu do analizy SeeWhy.com, niezdefiniowani klienci, którzy porzucili koszyk wydają ok 55 % więcej aniżeli Ci, którzy są zdecydowani do dokończenia zamówienia i realizacji płatności za jednym razem. Ponadto odnotowano, iż opuszczone adresy e-mail generują znacznie więcej dochodu aniżeli inne kampanie marketingowe. Kontynuując- dlaczego ignorujemy tę ogromną możliwość, która pozbawia nas samych od tego by odzyskać klientów i widoczny wzrost dochodów?

Stwórz chwytliwe wzory i zastosuje e-mail marketing!

W związku z optymalną ilością maili, ważne jest aby dostarczyć klientom odpowiedni wzór działania, a także odpowiednio przedstawić sprzedawany produkt. W związku z tym, proponujemy skupić się na poniższych aspektach :

 

  • Zdjęcia produktów – stuprocentowy must-have jeśli chodzi o maile. Klienci muszą być zawsze i szybko informowani.
  • Numer kontaktowy – pokazuje klientom, że zawsze i wszędzie możesz się z nimi skontaktować w przypadku, gdy potrzebują Twojej pomocy.
  • Natychmiastowy link – pozwala Twoim klientom na szybkie opróżnienie swoich koszyków jedynie za pomocą jednego kliknięcia. Zapamiętaj, że im prostsza droga do koszyka, tym większe zyski osiągasz.
Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s