Customer Match

Źródło:

http://www.novem.pl/blog/google-customer-match-czyli-targetujemy-na-adresy-mailowe/

https://support.google.com/adwords/answer/6276125?hl=en

Customer Match  pozwala tworzyć listy z adresami e-mail klientów, którym można wyświetlać reklamy w wyszukiwarce Google, na YouTube oraz w Gmailu.

Uruchomienie kampanii w oparciu o dane pochodzące z Customer Match nie różni się zbytnio od tworzenia kampanii remarketingowych. Jedynie na początku musimy przygotować plik .csv z listą adresów e-mail. Dane nie muszą być zaszyfrowane, ponieważ Google dokona ich zahaszowania. Listy z e-mailami nie zostaną nikomu udostępnione i znikną po 7 dniach od rozpoczęcia procesu dopasowania.

Po ręcznym wgraniu pliku lub dodaniu go z wykorzystaniem API, Google dopasuje e-maile do kont Google zalogowanych użytkowników, tworząc listy z odbiorcami.  Gotowe listy z danymi  będziemy mogli użyć w kampanii na wyszukiwarkę Google, na Gmailu lub na YouTube. Listy Customer Match dodajemy do kampanii tak jak listy remarketingowe. Za ich pomocą zwiększymy zasięg naszych reklam o nową grupę odbiorców, ale także wykluczymy różne grupy użytkowników.

Tworząc kampanię Customer Match musimy pamiętać o kilku ograniczeniach. Dla Google ważne jest umożliwienie użytkownikom zarządzania ich  prywatnymi danymi, dlatego w  trakcie tworzenia listy musimy obligatoryjnie dodać link do rezygnacji z otrzymywania e-maili. Co więcej, aby rozpocząć wyświetlanie reklam, lista odbiorców musi składać się z minimum 1000 użytkowników.  Ważną sprawą jest też okres członkostwa danych e-maili na liście, który może trwać maksymalnie 180 dni.

Silmiar Audience

Razem z Customer Match otrzymujemy automatycznie generowane listy Silmilar Audience umożliwiające dotarcie do nowych grup użytkowników wartościowych z punktu widzenia reklamodawcy. Dzięki nim będziemy mogli emitować reklamy do osób o podobnych zachowaniach w sieci jak użytkownicy, których e-miale posiadamy, a więc zwielokrotnić liczbę odbiorców naszych reklam. Listę z Similar Audience wykorzystamy zarówno w kampaniach kierowanych na Gmail jak i na YouTube. Warto pamiętać, że nie będziemy mogli użyć jej w kampaniach na sieć reklamową Google.

Strategie w Customer Match

Customer Match umożliwia nam wybór odpowiedniej strategii w zależności od naszych celów. Mając do dyspozycji listę e-mail klientów, którzy dokonali zakupu, zapisali się do newslettera czy zarejestrowali się w programie lojalnościowym w sklepie stacjonarnym możemy różnicować nasz przekaz reklamowy. Możemy:

  • zaktywizować klientów, którzy nie dokonali żadnego działania poprzez dodanie komunikatu o specjalnych zniżkach i ofertach,
  • zindywidualizować przekaz reklamowy na podstawie poprzednich zakupów naszych klientów,
  • dostarczyć klientom komunikat z ofertą limitowaną czasowo i dopasowaną do ich ostatniego zakupu (up-selling, cross-selling),
  • zwiększyć lojalność naszych obecnych klientów poprzez promowanie ekskluzywnych ofert i zachęcenie do instalacji aplikacji czy odwiedzenia witryny.

Customer Match to kolejny krok naprzód w dostarczaniu odbiorcom dopasowanych treści reklamowych wtedy, gdy są najbardziej zainteresowani i doskonałe uzupełnienie remarketingu opartego o tagi.

Usługa zaczęła pojawiać się w wybranych kontach, a wkrótce będzie dostępna dla każdego reklamodawcy AdWords.

Create a customer emails list

  1. Sign in to AdWords.
  2. Click Shared library.
  3. Click Audiences.
  4. Click +Remarketing list and select „Customer emails” from the drop-down menu.
  5. Enter a name.
  6. Select „Upload customer email addresses.”
  7. Choose a file (see requirements below).
  8. Enter an email opt-out link. Provide a link to the page where people can manage their preferences for receiving email from you, including opting out of any email lists they may be subscribed to.
  9. Set a membership duration.
  10. Check the box „This data was collected and is being shared with Google in compliance with Google’s policies.”
  11. Click Upload and save list. You can view the progress of your uploading file under „Audiences,” which can take up to 3 hours to complete.
  12. Add your customer emails list to your campaign.
    • To show ads on Gmail, add your list to a „Display Network only” campaign that uses „Gmail Ads” from the „Ad gallery.” To do this, open the campaign, click the Display Network tab, click + Targeting, choose your campaign and ad group, click „Add targeting” and select „Interests and remarketing,” then click „Remarketing lists” and select a list.
    • To show ads on Google Search, add your list to a „Search Network only” or „Search Network with Display Select” campaign.
    • To show ads on YouTube, add your list to an „Online video” campaign.

Requirements

  • File uses the .csv format and is no more than 17MB
  • Email addresses in the file are hashed (if necessary) and separated by a comma or a line break
  • List membership duration is no more than 180 days
  • Email addresses that don’t comply with the Policy for Customer Match have been removed

Securely upload your lists with hashed email addresses

  1. Prepare your customer email addresses by making all characters lowercase and removing any extra spaces before or after the email addresses. Hashing takes into account capitalization and spaces, so you’ll need to prepare your email addresses in order for matching to work.
  2. Apply the SHA256 algorithm to your email addresses, which is an industry standard for one-way hashing.

    Example

    The hashed version of the email address example@gmail.com is264e53d93759bde067fd01ef2698f98d1253c730d12f021116f02eebcfa9ace6.

  3. Paste the hashed email addresses in a .csv file, making sure the file meets the requirements listed above in the „Create a customer emails list” section.
  4. Securely upload your file by following the steps listed above in the same section.

Add more email addresses to a list

  1. Click Shared library.
  2. Click Audiences.
  3. In your table of remarketing lists, click your customer emails list.
  4. Click the pencil icon.
  5. Select the „Add more email addresses” option.
  6. Choose the file that contains the email addresses you want to add.
  7. Click Upload and save list.

Tip

Refresh your lists regularly so that the email addresses of customers who are important to you are on the list.

Remove email addresses from a list

  1. Click Shared library.
  2. Click Audiences.
  3. In your table of remarketing lists, click your customer emails list.
  4. Click the pencil icon.
  5. Select the „Remove email addresses” option.
  6. Choose the file that contains the email addresses you want to remove.
  7. Click Upload and save list.

Similar audiences for YouTube and Gmail

Similar audiences based on your customer emails lists are available for YouTube and Gmail. These similar audiences will be automatically created if your lists meet the minimum eligibility criteria. You can target a similar audience the same way you’d target a remarketing list, by adding it to an ad group in your campaign. For detailed instructions, see Remarketing to YouTube viewers with AdWords.

Fix errors or issues with your list

Error / Issue Fix
Check email addresses Make sure email addresses follow this format: someone@example.com. Remember to add the domain, like .com or .net
Check formatting Separate email addresses with a line break or comma. Don’t separate email addresses with just a space or semicolon
File is too large Split your file into smaller files and upload them
Upload error Check your file for formatting errors and upload it again

Related link

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s