kliknięcie w e-mail jako cel GA

INSTRUKCJA 1)

Wirtualna odsłona

<a href= mailto:xxxxxx   onclick=”_gaq.push([‚_trackPageview’,’/e-mail’]);> adres e-mail</a>
gdzie:

/e-mail to dowolny wirtualny adres jakim zechcesz opisać kliknięcie. Bedzie on widoczny w raporcie treści i możesz ustawić go jako cel.

 

Jednak takie rozwiązanie powoduje zafałszowanie pomiarów ilości odsłoni w niektórych sytuacjach czasu pobytu na stronie.

Lepiej użyć zliczania zdarzeń:

<a href=mailto:xxxxx onclick=”_gaq.push([‚_trackEvent’, ‚kontakt’, ‚e-mail’]);”>adres e-mail</a>

Możesz rozróżniać nawet poszczególne adresy.
Jako cel wybierasz wtedy zdarzenie o konkretnych parametrach (kontakt, e-mail)

INSTRUKCJA 2)

http://blog.adiasz.pl/2009/02/01/jak-w-google-analytics-badac-klikniecia-w-linki/

onclick="javascript:pageTracker._trackPageview('/link/UNIKALNA-NAZWA')"

W miejsce ‚/link/UNIKALNA-NAZWA’ wpisz, tekst, który ma się wyświetlić jako nazwa wirtualnej strony w panelu Google Analitycs. Dobrym zwyczajem jest dodanie prefixu (w przykładzie ‚link’). Jest to przydatne gdy w przyszłości chciałbyś wykluczyć statystyki wirtualnych stron w ogólnym raporcie GA.

Metoda opisana powyżej działa zarówno dla linków wychodzących jak i dla linków wewnętrznych, wywołanie javascript:pageTracker._trackPageview(‚/link/XXX’) może być zaszyte zarówno w javascript jak i we flashu. Prawdę mówiąc metodą tą można mierzyć kliknięcie w dowolny element serwisu (np. blok tekstowy), jednak do tego lepiej wykorzystać ‚heat mapy’, ale o tym innym razem.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s