Kod e-commerce

Odnośnie kodu E-commerce KAMILA:
Aby wdrożyć kod E-commerce trzeba przekształcić skrypt, aby na podstronie finalizacji transakcji, automatycznie były pobierane informacje z zamówienia.
Każdy kod e-commerce trzeba dostosować pod względem danej witryny, aby podać odpowiednie wartości zamówienia i kody produktów.
Kod Ecommerce musi być wstawiony poniżej głównego kodu śledzącego Google Analytics. Jeżeli najpierw będzie kod modułu Ecommerce, a później dopiero kod śledzący Google Analytics, nie będzie to działało.
Dodatkowo na stronie podziękowania trzeba zmodyfikować kod Analytics.
Tutaj jest przykład modyfikacji kodu Analytics oraz przykład kodu E-commerce
————————————————-

http://www.conversion.pl/

Pojawia się w tym miejscu zatem pytanie, po co właściwie dodatkowo konfigurować mamy śledzenie e-commerce?

Podstawowym argumentem, przemawiającym za modułem e-commerce jest fakt, że w ramachpojedynczej sesji każdy ze zdefiniowany celów może zostać przez użytkownika wykonany tylko jeden raz. Kolejne realizacje – jeżeli mają miejsce w ramach tej samej sesji – nie są liczone przez Google Analytics.

W tym miejscu z pomocą przychodzi poprawnie skonfigurowany moduł e-commerce, który rejestruje każdą realizację celu, mającą miejsce w ramach serwisu. Jednocześnie, śledzenie e-commerce umożliwia zapisanie szeregu dodatkowych informacji na temat wykonanej przez użytkownika czynności, które nie są rejestrowane przez moduł śledzenie celów.

 

KROKI:
1) Włączyć opcję w Google analytics:
Aktywacja śledzenia e-commerce odbywa się w ramach panelu ustawień profilu poprzez wybór opcji Witryna e-commerce z listy rozwijalnej Śledzenie e-commerce.
2) zlokalizować stronę potwierdzenia zakupów lub podziękowania za coś
3) Wprowadzić kod na tej stronie
EKOMERCYJNIE.PL

Standardowo, kod śledzący Google Analytics wygląda w następujący sposób:

http://www.ekomercyjnie.pl/sledzenie-e-commerce-w-google-analytics-podstawa-prowadzenia-biznesu-w-sieci/

http://www.ittechnology.us/wdrozenie-modulu-ecommerce-dla-sklepow-internetowych-i-witryn-poza-ecommerce/

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s