optymalizacja fanpage facebook

pochodzi z: http://www.stronydlafirm.eu/blog,51.htm

Pozycjonowanie- 10 wskazówek dotyczących optymalizacji FanPage`ów na Facebooku

Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych – 10 porad, jak zoptymalizować i wypozycjonować FanPage.


Spośród wielu portali społecznościowych to właśnie Facebook staje się dziś popularnym narzędziem speców od marketingu. Konkurencja na tym polu zwiększa się z dnia na dzień i w wielu przypadkach FanPage zaczyna pełnić rolę drugiej “strony głównej” dla biznesu, który chce zaistnieć w sieci.

Niektóre funkcje Facebooka takie jak aktualności, czy przesyłanie wiadomości odgrywają ważną rolę w popularyzowaniu twoich treści wśród użytkowników portalu. Praca nad odpowiednią optymalizacja strony będzie powodowała, że przyciągniesz do niej jeszcze większą rzeszę potencjalnych klientów. Aby uzyskać maksimum korzyści z twojego FanPage’a będziesz musiał przyswoić wiedzę dotyczącą zasad optymalizacij i pozycionowania stron – dlatego w tym artykule poruszamy zagadnienia z tym związane i przedstawiamy najskuteczniejsze techniki działania na tym polu.
Przyjrzyjmy się więc 10 wskazówkom, które sprawią że Twoja strona bedzie się pojawiać na szczycie wyników wyszukiwania:

1. Używaj nazwy swojej marki jako nazwy FanPage’a.

Kiedy tworzysz stronę dotyczącą Twojej marki pierwszą ważną czynnością będzie dobór odpowiedniej nazwy. Powinna się ona kojarzyć z biznesem i firmą której dotyczy. Osobiście sugerujemy użycie własnej nazwy zamiast bardziej skomplikowanych zwrotów – które nie zawsze przynoszą zamierzone efekty. Ważne jest żeby pozostać przy raz wybranej nazwie. Facebook używa Twojej nazwy strony w tytule rozpoznawanym przez Google. Niektóre słowa klucze oraz znaki specjalne są zablokowane przy tworzeniu nazwy FanPage`a.

2. Wybierz najlepszą nazwę użytkownika dla Twojej strony.

Nazwa użytkownika w tym przypadku działa jak nazwa domeny. Ważne jest aby zarejestrować swój URL już na samym początku, gdy tylko jest to możliwe- czyli obecnie po zdobyciu 25 fanów. Po więcej informacji w tym temacie i aby zarejestrować swój URL zajrzyj na stronę: http://www.facebook.com/username/ Ustawiając opcje dotyczące twojego URL możesz wybrać nazwę swojej marki i zamieścić dodatkowe wyrażenia – musisz jednak wiedzieć, że niektóre zwroty są automatycznie blokowane przez serwis Facebooka – ze względu na ich popularność wśród spamerów.

3. Zainstaluj aplikację FBML(static FBML aplication)
i użyj jej by dodać zakładki do strony.

Wszyscy znamy domyślne zakładki jakie proponuje Facebook dla FanPage’a – linki, tablica, informacje itd. Instalując aplikację FBML będziesz miał możliwość załączenia dodatkowych zakładek, dzieki którym będziesz mógł umiescić na stronie znacznie więcej ciekawych informacji i tresci związanych z twoim biznesem. Im więcej zamieścisz na stronie ( linki, video, zdjęcia) tym obszerniejszy będzie content strony, a co za tym idzie lepsza będzie jej pozycja w wynikach wyszukiwania. Ten link może się okazać pomocny w działaniach na tym polu: http://mashable.com/2010/02/22/build-facebook-landing-page/ .

4. Użyj okienka tekstowego znajdującego się pod zdjęciem profilowym
(tzw “about” box).

Użyj okna tekstowego znajdującego się bezpośrednio pod twoim zdjęciem profilowym – możesz tam zamieścić kluczowe zwroty i określenia charakteryzujące Twój biznes. Okno to ma bardzo ważną pozycię w całej strukturze CSS strony FanPage. Pamiętaj, że jego pojemność została ograniczona do 250 znaków – więc radzę rozważnie dobrać zwroty, a Google wykona resztę pracy za Ciebie.

5. Używaj zakładki “info” (informacja), aby zamieszczać ważne zwroty kluczowe i priorytetowe linki.

FanPage daje ci możliwość korzystania z zakładki info – jest to doskonała okazja aby podzielić się twoimi najciekawszymi i najbardziej wartościowymi tekstami dotyczącymi strony. Ważne jest, abyś wypełnił te pola bo będzie to miało bezpośredni wpływ na lepsze wypozycjonowanie Twojej strony.

6. Regularnie zamieszczaj nowe treści na stronie.

Aktualizacje, posty zamieszczane na tablicy, wydarzenia i innego rodzaju posty będą widoczne podczas wyświetlania wyników wyszukiwania w Facebooku. Umieszczając “świeże” informacje (szczególnie dotyczy to tablicy – ale nie tylko) zwiększasz swoje szanse na dobry wynik w wyszukiwarce. Posty które zawierają słowa kluczowe będą w tym przypadku szczególnie skuteczne.

7. Załączaj pliki wideo z YouTube’a.

Powszechnie wiadomo że Google jest właścicielem YouTube. Pliki wideo będą postrzegane jako wartościowe przez algorytm decydujący o rezultatach wyszukiwania – dlatego warto zamieszczać filmy z YouTube’a – będzie to mialo pozytywny wpływ na “wycenianie” Twojej strony przez wyszukiwarkę Google.

8. Zamieszczaj bezpośrednie linki do treści związanych z Twoim biznesem.

Zamieszczaj linki do swoich stron oraz do stron bezpośrednio związanych z polem Twojego dzialania. Takie zachowanie będzie poprawiało Twoją punktację za linki, co oczywiście wpłynie na wyniki wyszukiwania. Warto dodać, że w tym przypadku wskazany jest umiar – nie warto przesadzać z ilością zamieszczanych linków.

9. Zamieszczaj zdjęcia z podpisami i podtytułami – to samo dotyczy wydarzeń.

Gdy zamieszczasz zdjęcia na stronie ważne jest, abyś odpowiednio je opisał. Najlepszy efekt dadzą opisy zawierające słowa kluczowe dotyczące Twojej strony i branży. Działaj analogicznie w przypadku zamieszczania nowych wydarzeń. Możesz też poeksperymentować z umieszczeniem forum dyskusyjnego na Twojej stronie. Pamiętaj że Google indeksuje wszystkie treści którymi dzielisz się na Facebooku.

10. Zamieszczaj linki do twojego FanPage’a na innych stronach w sieci.

Jak wiadomo linki znajdujące się na innych stronach(pochodzące z zewnątrz) poprawiają ranking strony. Im więcej linków tym wieksze szanse na to, że FanPage będzie wysoko w wynikach wyszukiwania. Możesz zamieszczać zwykłe linki lub dodawać informację typu “znajdz nas na Facebooku” bezpośrednio na swojej stronie.

 

Mamy nadzieję, że przedstawione w tym artykule wskazówki okażą się pomocne w optymalizacji i zwiększeniu oglądalności Twojej strony i wyniosą ją na nowe wyżyny 🙂
Słowniczek:
Static FBML aplicationAplikacja, która umożliwia dodanie skastomizowanej zakładki. FBML oznacza po prostu “Facebook Markup Language”. Po zalogowaniu się na stronę można ją dodać do FanPage. Dzięki tej aplikacji można stworzyć na swoim FanPage swoisty minisajt. Dodać grafikę, linki wedle naszego projektu. Wymagana jest znajomość przynajmniej podstaw HTMLa.

 

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s